اسماعیل امینی:

جلسات شعر رهبری برای اهل شعر برکت داشته است

اسماعیل امینی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در شب شعرهای سالانه خود با شاعران، به مسئولان فرهنگی، الگو می‌دهند که با شعر و شاعران چگونه رفتار کنند و به همین جهت جلسات شعر رهبری برای اهل شعر برکت داشته است.
کد خبر: ۸۸۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹ - 21June 2016

جلسات شعر رهبری برای اهل شعر برکت داشته است

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، اسماعیل امینی، شاعر و منتقد ادبی، با بیان اینکه از آغاز برگزاری جلسات شعر رهبر معظم انقلاب اسلامی، در این جلسات حضور داشته است، اظهار کرد: حضور در این جلسات برای من از دو لحاظ اهمیت دارد. یکی اینکه حضرت آقا در موضوع شعر و ادبیات، صاحبنظر هستند و به فرض که ایشان در مقامی که اکنون هستند هم نبودند، باز هم حضور پیش چنین چهره صاحبنظری، ضرورت داشت.

وی ادامه داد: بخش دیگر به لحاظ جایگاهی است که ایشان به عنوان رهبر انقلاب اسلامی دارند و در مقام ولایت هستند و رهنمود میدهند. نگاه صحیح در نقد شعر و شناختن جریانهای شعری مختلف از وجوه ادبی ایشان است. البته حضرت آقا، خودشان هم علاقه مندند که از تحولات روز شعر مطلع باشند و در جریان شعر کشور قرار بگیرند.

امینی خاطرنشان کرد: بخش دیگری از این جلسه که کمتر رسانهای میشود، این است که حضرت آقا در جریان احوال شاعران قرار میگیرند و برای من خیلی جالب بوده که همه کتابهایی را که بچهها منتشر و خدمت ایشان تقدیم میکنند، میخوانند. نکته دیگری که برای کل جامعه ادبی کشور اهمیت دارد، این است که به مسئولان فرهنگی الگو میدهد که با شعر و شاعران چگونه رفتار کنند و شعر را چگونه ببینند. طی این سالها، برگزاری شب شعرهای ماه رمضان رهبر معظم انقلاب، برای اهل شعر خیلی برکت داشته است.

این شاعر و منتقد ادبی با بیان اینکه حضور در شب شعر رهبر معظم انقلاب اسلامی برایش بسیار دلنشین است، عنوان کرد: اینکه ایشان دوستان شاعر را با روی خوش استقبال میکنند، برخلاف اینکه خیلی جاها روی خوشی به شاعران نشان نمیدهند از نکات مهم این جلسه است. همچنین با آنکه ایشان هر سال درباره شعر صحبت میکنند، اما هیچگاه سخنانشان تکراری نبوده و هر سال نکات جدیدی داشتهاند و همچنین از سر تکلف هم نبوده و خیلی صمیمی و دلسوزانه بوده است.

وی تصریح کرد: این نکته هم جالب است که تا به حال دوستان مسئول این برنامه، به من نگفتهاند که شعر بخوانم و از این نظر کم سعادت بودهام. جوانانی هستند که دو سه سال است تجربه شاعری دارند و در این مراسم آمدهاند و شعر خواندهاند. البته گلایهای ندارم و باز هم به این جلسات میروم. در گذشته این گونه نبود که برای این مراسم برنامه ریزی ویژهای شود و شاعران اشعار خود را از پیش آماده کنند. همه به جلسه میرفتند و دفترهای شعر خود را میآوردند و مانند دیگر جلسات شعر، هر شاعری به نوبت و گاهی هم به پیشنهاد خود حضرت آیت الله العظمی خامنهای به شعرخوانی میپرداخت.

نظر شما
پربیننده ها