استاندار خراسان رضوی در دیدار با جمعی از روحانیون خراسان رضوی:

هر نگاهی به اسلام بدون روحانیت، تفکری انحرافی است

علیرضا رشیدیان گفت: انقلاب ایران مبتنی برارزش های الهی و اسلامی شکل گرفته و در ادامه به هدایت و حمایت روحانیت نیاز دارد.
کد خبر: ۹۰۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ - 04July 2016

هر نگاهی به اسلام بدون روحانیت، تفکری انحرافی است

به گزارش دفاع پرس از خراسان رضوی، جمعی از علما و روحانیون برجسته استان با استاندار خراسان رضوی دیدار کردند.

علیرضا رشیدیان در این دیدار با اشاره به نقش تعیینکننده و بیبدیل روحانیون در قبل، حین و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در پیشبرد اهداف عالیه نظام اسلامی، گفت: روحانیت این ظرفیت را دارد که در مقاطع حساس و موردنیاز به داد ملت برسد.

وی با تأکید بر اینکه هر نگاهی به اسلام بدون روحانیت، تفکری انحرافی است، افزود: انقلاب ایران مبتنی بر ارزش های الهی و اسلامی شکلگرفته و در ادامه به هدایت و حمایت روحانیت نیاز دارد.

استاندار خراسان رضوی افزود: ما بر خود میبالیم که سکان این انقلاب در دستان ولیفقیه است و در رأس این نظام یک چنین شخصیت برجسته و بینظیری قرار دارد و امروز نیز رئیس دولت، مدیری مدبر و فرزندی از حوزهی علمیه است.

رشیدیان خاطرنشان کرد: علیرغم تمام توطئههای استکبار و تلاشهای مذبوحانه دشمنان در راستای مخدوش کردن چهره روحانیون؛ درارزیابیهای صورت گرفته، این افراد همچنان یکی از مورد اعتمادترین قشرهای جامعه محسوب میشوند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به نگاه تقریبی در استان و استفاده از ظرفیت علمای شیعه و اهل تسنن برای تقویت همبستگی بین امت اسلامی، تصریح کرد: ایفای نقش مؤثر روحانیت برای حفظ و تحکیم وحدت در جامعه و گسترش اعتماد بین دولت و ملت، ضروری است.  

استاندار خراسان رضوی در ادامه اظهار داشت: تلاش برای اجرایی کردن سیاستهای اقتصاد مقاومتی و کاهش آسیبهای اجتماعی دو اولویت مهم دولت در سال جاری  است که باید با جدیت دنبال  شود.

رشیدیان به تشریح خدمات و فعالیتهای دولت در حوزههای مختلف عمرانی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و بهداشت و درمان در استان پرداخت و گفت:علیرغم تمام تنگناهای اعتباری و جنگ نفتی که سال گذشته از سوی سعودیها به راه افتاد؛ اقدامات مؤثری در خراسان رضوی صورت گرفت که منجر به ارتقای خدمترسانی به مردم شد. 

استاندار خراسان رضوی در پایان به انتخاب مشهد در سال ۲۰۱۷ بهعنوان پایتخت فرهنگ جهان اسلام اشاره کرد و گفت: روحانیون باید از این فرصت برای گسترش تعامل با علمای اسلام بهره ببرند.

گفتنی است، حجتالاسلام و المسلمین قرائتی نیز در این دیدار به بیان نکات و توصیههایی از قرآن پرداخت.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار