در مستند "در عمق" عنوان شد؛

تطمیع تروریست‌ها برای انفجار در تهران با پول کشورهای مرتجع منطقه

تروریست‌های دستگیر شده با پول کشورهای مرتجع منطقه برای انجام بمب‌گذاری در تهران تطمیع شده بودند.
کد خبر: ۹۰۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹ - 04July 2016

تطمیع تروریست‌ها برای انفجار در تهران با پول کشورهای مرتجع منطقه

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس؛ مستند "در عمق ناکامی" که به موضوع خنثی سازی عملیات بزرگ تروریست ها در تهران اشاره داشت، از نحوه فعالیت تیم های تروریستی در تهران پرداخت.

در این مستند عنوان شد که تروریست ها قصد داشتند مواد منفجره را در 100 نقطه تهران منفجر کنند و برای این منظور مراکز پرجمعیت مانند مساجد و حسینیه ها را در لیست خود قرار داده بودند زیرا  برای هر انفجار تلفات حداقل 50 نفره را پیش بینی کرده بودند.
 

تروریست های وابسته به داعش در این طرح خود تهران را به عنوان عمق عملیات خود در نظر گرفته بودند چون عملیات های کور آنها در نقاط مرزی نتوانسته بود اهداف آنها را برآورده سازد.

به همین خاطر در سال 94 با احداث پایگاهی در 20 کیلومتری سروان در جنوب شرق کشورمان، به دنبال اجرای نقشه های خود برآمدند اما غافل از اینکه از شروع فعالیت های خود در رصد نامحسوس سربازان گمنام امام زمان(عج) قرار دارند.

البته تروریست های وابسته به داعش به دلیل ریسک بسیار بالای دستگیری از انجام عملیات در تهران خود داری می کنند که با تحریک مالی بسیار بالای ارتجاع منطقه، تروریست ها برای انجام عملیات ترغیب می شوند.

بر این اساس بنابر اعترافات دستگیرشدگان طرح مورد اشاره حامیان منطقه ای داعش از طریق یکی از رابطان خود بنام هاشم معروف به مولوی محمود، قیمت یک میلیون دلار برای هر عملیات را پیشنهاد می دهند و بدین ترتیب تروریست ها برای اجرای عملیات در تهران فعالیت خود را آغاز می کنند.

علاوه بر مرزهای جنوب شرق کشورمان در همسایه غربی نیز فردی به نام ابویاسر به عنوان سرپل داعش، فعال می شود.

بدین شکل عامل اصلی عملیات تروریستی 21 خرداد از سمت میدان آزادی، وارد تهران می شود البته پیش از ورود این فرد، عنصر دوم که سازنده بمب است، اواخر اردیبهشت وارد تهران شده بود.

تروریست ها در طرح شان به دنبال آن بودند تا همانند عملیات تروریستی در بلژیک و فرانسه، از عوامل داخلی استفاده کنند؛ خط مشی ای که در تهران جواب نمی دهد.

تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) برای جلوگیری از تحقق نقشه های تروریست ها، باعث می شود تا در 25 خرداد ضربه اصلی در دستور کار قرار می گیرد و در عملیاتی غافل گیرانه تروریست ها در منزلی که اجاره کرده بودند، دستگیر می شوند.

از تروریست ها دو تن مواد منفجره کشف می شود که در تحقیقات مشخص می شود این میزان ماده منفجره برای انفجار در 100 نقطه کفایت می کرد.

عامل اصلی این تیم تروریستی در اعترافات خود عنوان می کند که قصد داشتند انفجارها را بوسیله تلفن همراه از فاصله نزدیک انجام دهند تا بتوانند از صحنه انفجار فیلم برداری کنند.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار