امام جمعه موقت سنندج :

کشتار مظلومانه انسان های بی دفاع را محکوم کرد

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به آیات قرآن و سنت رسوال الله، کشتار و قتل عام مظلومانه انسان های بی دفاع را محکوم کرد و آن را غیراسلامی و غیر انسانی دانست.
کد خبر: ۹۰۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱ - 08July 2016

کشتار مظلومانه انسان های بی دفاع را محکوم کرد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،سید احسن حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته در جمع مردم مومن و خداجوی سنندج در مسجد جامع سنندج با اشاره به اینکه امروز در اقصی نقاط جهان شاهد کشتار مظلومانه تعداد زیادی از انسان ها بی گناه هستیم، قتل، کشتار و خونریزی مسلمان بی گناه را جنایت بزرگ توصیف کرد.


وی با بیان اینکه طبق آیات قرآن اگر کسی فرد با ایمانی را که رو به کعبه کرده و عبارت اشهد ان لا الله الا الله را زمزمه می کند و در حال نماز است به قتل می رساند جنایت بزرگی مرتکب می شود، افزود: چنین کسانی به نفرین و غضب الهی گرفتار و عذاب دردناک جهنم نصیب آنها خواهد شد.


وی ادامه داد: بنا به فرمایش پیامبر بزرگوار اسلام (ص)، قتل نفس بزرگترین گناه نزد پروردگار است، که در دنیا رسوایی، ذلت و خواری و در قیامت عذاب سخت جهنم نصیب قاتلان می شود.


ماموستا حسینی اظهار کرد: در روایات آمده که اگر کسی بوسیله اسلحه سرد مشتی از خون انسان مظلوم و بی گناهی را بریزد این یک مشت خون دیوار محکمی در مقابل بهشت قرار می دهد و آن قاتل هر کاری کند وارد بهشت شود آن مشت خون مانع رسیدن وی به بهشت می شود.


وی با اشاره به اینکه قتل و کشتار از دیدگاه قرآن و و سنت رسول الله (ص) محکوم است اظهار کرد: توبه قاتل جایز نیست و خداوند توبه وی در درگاه الهی را نمی پذیرد.


وی افزود: در فرمایش دیگری از رسول خدا بیان می دارند که در روز قیامت کسانی که سربریده شدند با دو دست خود سربریده خود را در محضر الله قرار می دهند.


وی یادآورشد: قتل و سربریدن انسان ها در دنیای امروز در پیشگاه الهی ثبت و ضبط می شود و قاتل در قیامت نتیجه اعمال خود را می بینند و در عذاب همیشگی قرار می گیرد.


وی با اشاره به اینکه قتل و کشتار انسان ها در جامعه اسلامی رحم و عاطفه را از بین می برد، گفت: جنایتکارانی که در مسجد النبی اقدام به کشتار می کنند مسجدی که هر رکعت نماز آن برابر هزار رکعت است به شدیدترین مجازات کیفر داده می شوند.


ماموستا حسینی در بخش دیگری از خطبه نماز جمعه، حجاب و عفاف زنان را یکی از ویژگی های جامعه اسلامی برشمرد و گفت: پیامبر اسلام به زنان با عفت و دیندار افتخار می کند.


امام جمعه موقت سنندج با اشاره به اینکه بنا به فرمایش پیامبر اسلام چهار گروه از زنان مسلمان از عذاب قبر در امان هستند، به تشریح خصوصیات این چهار گروه پرداخت و گفت: گروهی از زنان که در مقابل فقر و نداری صبوری می کنند، زنانی که باوجود بداخلاقی و بدزبانی همسرانشان خوشرفتاری می کنند، زنانی که برای رضای خدا مهریه خود را به همسران خود می بخشند و زنان باعفت و با حجاب از عذاب قبر در امانند و در رستاخیز از هردری وارد بهشت می شوند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار