بازگشت نخست وزیر پاکستان و فریاد بلند مخالفان

نواز شریف حدود 45 روز پیش به لندن رفت و تحت عمل جراحی قلب قرار گرفت. محمد نواز شریف پس گذراندن دوره نقاهت بعد از جراحی در لندن، امروز (شنبه) با قلبی نه چندان مطمئن به خانه بازگشت و از فردا باید آماده شنیدن دوباره فریادهای مخالفان سیاسی باشد.
کد خبر: ۹۰۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵ - 09July 2016

بازگشت نخست وزیر پاکستان و فریاد بلند مخالفان

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، هواپیمای نواز شریف، حامل نخست وزیر پاکستان عصر شنبه در فرودگاه بین المللی لاهور به زمین نشست. نواز شریف احتمالا چند روزی را هم در اقامتگاهش در لاهور سپری خواهد کرد.

نخستین موضوعی که انتظار می رود احزاب سیاسی مخالف نواز شریف از روزهای آینده علیه وی مطرح کنند، پیش کشیدن دوباره موضوع اسناد پاناما است.

از بیش از سه ماه پیش تا کنون، حزب حاکم پاکستان و یا به عبارتی دولت محمد نواز شریف بعد از ماجرای افشاگری موسسه پانامایی 'موسک فونسکا' در شرایطی دشوار قرار گرفته و اعتراض های مخالفان حتی تا مرز کناره گیری نواز شریف از قدرت، وی را تحت فشار قرار داده است. نام سه نفر از فرزندان نخست وزیر پاکستان در فهرست افشا شده از سوی این موسسه پانامایی به عنوان افرادی که مرتکب فساد مالی شده اند، دیده می شود.

حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان اعلام کرده است در ماه آینده میلادی، دست به تظاهرات گسترده علیه دولت نواز شریف خواهد زد. حزب مردم پاکستان و برخی دیگر احزاب سیاسی مخالف نواز شریف هم همچنان بر اعتراض های خود علیه حزب حاکم به ویژه درخصوص موضوع پرونده پاناما اصرار دارند.

از سوی دیگر سیاست خارجی دولت پاکستان زیر تیغ انتقادهای داخلی قرار دارد. بسیاری از مخالفان و حتی کارشناسان سیاسی پاکستان معتقدند که عملکرد ضعیف دستگاه سیاست خارجی دولت نواز شریف، موجب انزوای دیپلماتیک پاکستان شده است.

از این رو، نواز شریف از سفیران پاکستان در کشورهای مختلف جهان خواسته تا برای حضور در جلسه ای که قرار است بعد از تعطیلات عید فطر با موضوع بازنگری در سیاست خارجی این کشور برگزار شود، به اسلام آباد سفر کنند.
از طرفی هم وعده های تحقق نیافته دولت نواز شریف به ویژه در خصوص طرح های تولید برق و رفع بحران کمبود انرژی در این کشور، باعث افزایش نارضایتی های عمومی مردم از دولت شده است. بخش عمده ای از آنچه در سال های اول و دوم دولت کنونی نواز شریف به مردم وعده داده شده بود، محقق نشده است.

اگرچه در طول یک ماه گذشته، به دلیل ماه رمضان و غیبت نخست وزیر در پاکستان، فضای سیاسی این کشور نسبتا آرام بود اما انتظار می رود با ورود نخست وزیر به کشور، روند انتقادها و موج مخالفت های سیاسی بار دیگر تشدید شود و کشتی حزب حاکم پس از عبور از یک مقطع زمانی نسبتا آرام و کوتاه، دوباره گرفتار موج های متلاطم مخالفت های سیاسی شود.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار