نائب رئیس شورای اجرائی حزب الله:

سعودی‌ها به حمایت از تروریست‌‌های تکفیری پایان دهند

شیخ « نبیل قاووق»، نائب رئیس شورای اجرائی حزب الله لبنان با توصیه به سعودی ها برای پایان دادن به حمایت از تروریست های تکفیری گفت: نظام سعودی هنگامی که اراده کرد امت را گمراه و حزب الله را به عنوان تهدیدی تروریستی برای جهان عرب و اسلام معرفی کند، اشتباهی راهبری مرتکب شد.
کد خبر: ۹۰۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵ - 09July 2016

سعودی‌ها به حمایت از تروریست‌‌های تکفیری پایان دهند

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، شیخ نبیل قاووق، نائب رئیس شورای اجرائی حزب الله که روز شنبه در مراسم تکریم شهید «عمر رفاعی العبید»، در شهرک الدویر لبنان سخن می گفت، تاکید کرد: سه عملیات انتحاری در جده ، القطیف و مدینه منوره ثابت کرد که نظام سعودی در تعریف و طبقه بندی تروریسم اشتباه کرده است.

وی با بیان اینکه «آیا حزب الله برای امنیت سعودی خطر است و یا تروریست های تکفیری؟»، خاطرنشان کرد: بعداز انفجارها در عربستان، انتظار می رود نظام سعودی در سیاست ها، طبقه بندی تروریسم و برخوردهای دشمنانه خود با مقاومت تجدید نظر کند.

نائب رئیس شورای اجرائی حزب الله گفت که برخوردهای خصمانه سعودی علیه مقاومت در حالی است که مقاومت با خطر تروریسم تکفیری که در خدمت راهبردهای اسرائیل قرار دارد، مقابله می کند.

شیخ نبیل قاووق تصریح کرد: عجیب است، تکفیری هائی که خود را در بیروت، هرمل و بقاع منفجر کرده ، نظامیان لبنانی را ربوده و سربریده و همچنان بلندی های شهرک های عرسال و راس بعلبک لبنان را در اشغال دارند، عضو جبهه النصره شاخه القاعده در لبنان و سوریه هستند و جهبه النصره نیز با سلاح های اهدائی سعودی می جنگند.

وی سوال کرد: نظام سعودی تا چه زمانی می خواهد به حمایت و مسلح کردن جبهه النصره در سوریه ادامه دهد در حالی که این گروه تروریستی تکفیری همچنان فرزندان ما را می کشد، نظامیان ربوده شده لبنان را سر می برد و بخش های از منطقه بقاع لبنان را اشغال کرده است؟

نائب رئیس شورای اجرائی حزب الله با تاکید به اینکه« ادامه حمایت نظام سعودی از جبهه النصره و مسلح کردن آن خطری واقعی برای امنیت ملی لبنان است»، گفت: نظام سعودی چگونه عملیات انتحاری در سعودی را رد اما به تحقق عملیات انتحاری در سوریه کمک می کند.

شیخ نبیل قاووق افزود: موضع ما در رویاروئی با خطر تروریسم تکفیری روشن ، مستمر وقاطع است و روند تحولات در میدان های نبرد صحت موضع حزب الله را تایید می کند.

وی اظهارداشت: امروز بیشتر جهانیان ، عرب ها و لبنانی ها درستی تصمیم حزب الله در رویاروئی با ترورسیم در داخل خاک سوریه را تایید می کنند.

نائب رئیس شورای اجرائی حزب الله خاطرنشان کرد: موفقیت های حزب الله در سوریه در دور شدن خطر تروریسم از لبنان و حمایت از منطقه نقش اساسی داشته وبه همین دلیل حضور ما در سوریه متناسب با نیازهای نبرد با این خطر افزایش می یابد.

شیخ نبیل قاووق تاکید کرد: ما در خصوص انجام وظایف ملی و خدمت به همه لبنانی ها هرگز کوتاهی و سستی نمی کنیم و به سروصداها و جیغ زدن ها که خواستار افزایش چتر حمایتی از جنایتکاران تروریست در سوریه هستند، اهمیتی نمی دهیم.

وی تصریح کرد: داعش ، لبنان را یکی از 35 استان ادعائی خود اعلام کرده است بنابر این گزینه دیگری در مقابل لبنانی ها بجز رویاروئی با داعش و کسب پیروزی وجود ندارد.
ن

ائب رئیس شورای اجرائی لبنان گفت: لبنان هنگامی که مقرها و گذرگاه های تروریست های تکفیری در بلندی های شهرک های عرسال و راس بعلبک را تعطیل کرد به پیروزی دست یافت و این پیروزی را تقویت می کند و بهبود می بخشد.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار