دفاع پرس از آخرین تحولات یمن گزارش می‌دهد؛

رونمایی از سامانه موشکی زلزال 3/ سرنگونی هواپیمای جاسوسی عربستان در صنعاء

رونمایی نیروهای یمنی از موشک بالستیک جدید «زلزال 3»، سرنگونی هواپیمای جاسوسی عربستان در صنعاء و شهادت 4 غیرنظامی در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا به مأرب از جمله تحولات یمن است.
کد خبر: ۹۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۹ - 11July 2016

رونمایی از سامانه موشکی زلزال 3/ سرنگونی هواپیمای جاسوسی عربستان در صنعاء

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از العهد بخش صنایع نظامی نیروهای ارتش و کمیتههای مردمی یمن روز یکشنبه از موشک بالستیک جدید «زلزال 3» رونمایی کرد.

موشک زلزال 3 که به صورت صد در صد بومی ساخته شده است از قدرت تخریب بالا و امکان نفوذ به تجمعات و اتاق عملیات دشمن برخوردار است. این موشک 6 متر طول داشته و دارای کلاهک جنگی به وزن نیم تن است و 65 کیلومتر برد دارد.

کارشناسان نظامی رونمایی و ساخت موشک «زلزال3» پس از گذشت 15 ماه از تجاوز سعودیها به یمن را دستاور نظامی منحصر بفرد توصیف میکنند. موشکهای بالستیکی که اخیرا توسط نیروهای ارتش و کمیتههای مردمی یمن به پایگاهها و محل تجمع مزدوران سعودی در مارب و نهم شلیک شد از نوع زلزال 3 بودند که با دقت بالا به هدف اصابت کردند.

از سوی دیگر یک مسئول محلی به خبرگزاری «خبر» یمن گفت که پدافند هوایی ارتش یمن روز گذشته (یکشنبه) یک هواپیمای جاسوسی متعلق به ائتلاف سعودی را در منطقه «نهم» واقع در استان صنعاء را هدف قرار داد.

این مسئول امنیتی تاکید کرد: این هواپیمای جاسوسی در حال انجام ماموریت رصد و تصویربرداری از پادگانها و پایگاههای نظامی ارتش یمن و کمیته های مردمی انصارالله و جمع آوری اطلاعات برای دشمن بود.

نیروی هوایی ارتش یمن تاکنون چندین هواپیمای جاسوسی ائتلاف سعودی را در مناطق مختلف یمن سرنگون کرده است.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز گزارش داد: در حمله هواپیمای بدون سرنشین آمریکا به یک خودرو در استان مأرب یمن چهار تن از شهروندان از جمله یک کودک به شهادت رسیدند.

گفتنی است؛ عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند؛ که هنوز بعد از گذشت 14 ماه هیچکدام از اهداف اعلامی این کشور به فضل استقامت و پایداری ملت مجاهد یمن محقق نشدهاست.
 
در جریان تجاوز ائتلاف سعودی به یمن دستکم شش هزار و 400 نفر کشته و بیش از 31 هزار نفر نیز زخمی شدهاند؛ که 300 نفر از کشتهشدهها از میان کودکان هستند. همچنین بیش از 2 و نیم میلیون نفر آواره شدهاند و بیش از 14 میلیون نفر نیز از جمعیت یمن نیازمند کمکهای اولیه هستند.
نظر شما
پربیننده ها