درخواست دولت عراق برای تعویق تظاهرات روز جمعه

دولت عراق از بانیان تظاهرات روز جمعه (آینده) درخواست کرد که برای جلوگیری از فرو رفتن کشور در هرج و مرج و افزایش چالش ها و نیز ایجاد انحراف در تلاش های امنیتی، این تظاهرات را به تعویق بیاندازند.
کد خبر: ۹۱۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷ - 12July 2016

درخواست دولت عراق برای تعویق تظاهرات روز جمعه

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، مقتدی صدر رهبر جریان صدر روز گذشته (دوشنبه) از عراقی ها دعوت کرده که در یک تظاهرات عظیم درمیدان تحریر در مرکز بغداد شرکت کنند. وی هدف از این تظاهرات را از بین بردن فساد و برکناری مفسدان اعلام کرده است.

در بیانیه دفتر نخست وزیری عراق از مردم این کشور درخواست شده به مسئولیت تاریخی خود در کمک به نیروهای امنیتی که در جنگ با تروریسم بسر می برند، عمل و برای جلوگیری از سقوط کشور به هرج و مرج و بی نظمی و درگیر کردن نیروهای امنیتی به مسائل حاشیه ای وجانبی خودداری کنند.

در این بیانیه از نیروهای امنیتی نیز خواسته شده است در چارچوب وظایف خود در اجرای قانون و حفاظت از منافع عمومی و موسسات دولتی تلاش کنند.

دولت عراق باردیگر بر عزم خود در اجرای اصلاحات و نیز مبارزه با فساد و مفسدان و هرگونه مظاهر فساد تاکید کرده و درعین حال به این نکته هم اشاره کرده است که با بی نظمی و اخلال در زندگی طبیعی و خدمات نمی توان اصلاحات را پیش برد.

درحالی قرار است تظاهرات بزرگی در بغداد برگزار شود که نیروهای مسلح این کشور در حال عزیمت به شمال عراق برای شروع عملیات آزادسازی موصل و استان نینوا هستند.

کارشناسان و ناظران عراقی ضمن نگرانی از سوء استفاده برخی طرف های خارجی از تظاهرات و تجمع های مردمی ، می گویند، برخی دولت های منطقه بویژه دولت سعودی تلاش زیادی کردند جلوی عملیات نظامی برای آزادی فلوجه را بگیرند و اکنون نیز برای متوقف ساختن حرکت عراقی به سمت موصل دست و پا می زنند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار