سی و سومین سالگرد شهادت شهید بابامحمد رستمی در مشهد برگزار شد

سی و سومین یادواره سردار شهید بابا محمد رستمی اولین فرمانده عملیات سپاه خراسان در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۱ - 07January 2014

سی و سومین سالگرد شهادت شهید بابامحمد رستمی در مشهد برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم سالگرد شهادت شهید بابامحمد رستمی از فرماندهان سپاه خراسان در دوران دفاع مقدس به همت بنیاد شهید مشهد، شهرداری منطقه6 و دبستان شاهد شهید رستمی و با حضور جمعی از مسئولان، همرزمان و خانواده شهید در دبستان شاهد شهید رستمی برگزار شد.

در این مراسم علیرضا دلبریان یکی از راویان دفاع مقدس خطاب به مدیران و مسئولان خاطرنشان کرد: همه ما در حفظ فرهنگ شهادت و ارزش های دفاع مقدس مسئول هستیم و باید این ارزشها و آرمانهای مقدس را به نسل جوان و دانش آموزانی که آن دوران را بخاطر ندارند، انتقال دهیم.

حسن رستمی فرزند شهید رستمی با اشاره به زندگینامه پدر شهیدش گفت: شهید تنها متعلق به خانواده خود نیست؛ بلکه شهید متعلق به همه جامعه است و همه ما باید از رفتار و کردار شهیدان درس عبرت بگیریم و نگذاریم که خون آنان و ایثار و فداکاری و آرمانهای مقدسشان به فراموشی سپرده شود.

در ادامه سردار آزاده درچهای از همرزمان شهید رستمی در خصوص ویژگیهای شخصیتی و اخلاقی شهید رستمی تصریح کرد: شهید رستمی اسوه مقاومت، ایستادگی بود و از موسسین و مسئولان اولیه سپاه خراسان بشمار میرود.

در پایان مراسم سردار قاسمی از همرزمان دیگر شهید رستمی به نقل خاطرات خود از آن شهید گرانقدر پرداخت و گفت: شهید رستمی منشاء برکات و خدمات فراوانی برای حفظ انقلاب اسلامی بود و در مبارزه با ضد انقلاب در منطقه کردستان و گنبد نقش مهمی بر عهده داشت.

نمایشگاه سبک زندگی شهدا و ایثارگران، پخش کلیپ و اجرای سرود از دیگر برنامههای برگزار شده این یادواره بود.

شایان ذکر است؛ شهید بابا محمد رستمی از اولین کسانی بود که نیروهای اعزامی سپاه خراسان به کردستان و پس از آغاز جنگ تحمیلی از اولین کسانی بود که در منطقه جنوب حضور یافت و به دفاع از انقلاب اسلامی پرداخت. وی فرمانده عملیات سپاه خراسان در سال 58 و 59 بود که بالاخره در دیماه سال 1359 به آرزوی دیرینهاش که شهادت بود نائل گردید.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار