دفاع پرس گزارش می‌دهد؛

جنگ تموز؛ آغاز شمارش معکوس نابودی رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه دچار چنان شکستی شد که نه‌تنها هنوز نتوانسته‌ است از زیر بار تبعات سنگین آن کمر راست کند، بلکه به اعتراف مقامات صهیونیستی با این شکست، شمارش معکوس نابودی این رژیم آغاز شده است.
کد خبر: ۹۱۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰ - 17July 2016

جنگ تموز؛ آغاز شمارش معکوس نابودی رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، دو هفته بعد از حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار دهها تن از غیر نظامیان فلسطینی، حزبالله لبنان در 21 تیرماه 1385 ( 12 جولای 2006 ) با گشودن جبهه جدیدی در منطقه مرزی شمال رژیم صهیونیستی، به یکی از پایگاههای نظامی این رژیم حمله کرد.

در جریان این حمله هفت تن از سربازان رژیم اشغالگر قدس به هلاکت رسیدند و 21 تن دیگر مجروح شدند و همچنین دو سرباز این رژیم به اسارت رزمندگان حزبالله لبنان در آمدند و به نقطه امنی منتقل شدند.

ارتش رژیم صهیونیستی به دنبال عملیاتی که حزبالله لبنان در کشتزارهای شبعا انجام داد، حملات هوایی و زمینی را علیه لبنان آغاز کرد. نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی با پوشش دهها دستگاه تانک و خودروهای نظامی، با نقض قلمرو زمینی لبنان، از طریق منطقه «عیتا الشعب» وارد خاک این کشور شدند. همزمان قایقهای جنگی این رژیم نیز با نقض حریم دریایی لبنان به مناطق ساحلی در جنوب غرب این کشور نزدیک شدند.

نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی همچنین در حملات خود، منطقه «عین المزراب» نزدیک «تبنین» و پل «القاسمیه» در استان «صور» و شهرک «الخیام» در جنوب لبنان را هدف قرار دادند و در حملات هوایی و توپخانهای که به مناطق مسکونی جنوب لبنان در مرز این کشور با فلسطین اشغالی انجام دادند، چند شهروند لبنانی کشته یا زخمی شدند.

در پی بمباران مناطق مسکونی جنوب لبنان و در پاسخ به این عمل رژیم صهیونیستی، شهرکنشینان صهیونیست شمال فلسطین هدف چند فروند موشک توسط حزبالله لبنان قرار گرفتند. به دنبال این اقدام حزبالله، مقامهای نظامی رژیم صهیونیستی از ساکنان مناطق شمال فلسطین اشغالی خواستند به پناهگاهها بروند تا از پیامدهای شلیک احتمالی موشک به وسیله حزبالله لبنان در امان بمانند.

به دنبال تشدید درگیریها، پارلمان رژیم صهیونیستی از دولت «اولمرت» خواست هرچه زودتر اسیران لبنان در زندان رژیم صهیونیستی را با دو نظامی صهیونیست اسیر شده توسط حزبالله لبنان مبادله کند که برخی از مقامات لبنانی گفتند که مبادله این دو اسیر بهانه صهیونیستها برای کوبیدن لبنان است.

جنگ رژیم صهیونیستی و لبنان که در بین صهیونیستها به جنگ دوم لبنان و در میان لبنانیها به جنگ تموز معروف است، به مدت 33 روز طول کشید.

این جنگ بالاخره با صدور قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل در تاریخ 14 اوت 2006 پایان یافت. براساس گزارش مرکز فرانسوی «محور منطق» (axis of logic) که آوریل 2007 منتشر شد، در این جنگ 2 هزار و 300 صهیونیست به هلاکت رسیده و بیش از 700 نفر زخمی شدند؛ این در حالی است که رژیم صهیونیستی آمار تلفات این جنگ را 119 نفر ذکر کرده بود. همچنین تعداد 160 تانک متعلق به این رژیم منهدم شدهاند که 65 دستگاه از آنها به طور کامل از بین رفته است، 38 دستگاه از این تانکها نیز از نوع «مرکاوا» بودند که رژیم صهیونیستی ادعا میکرد این تانکها غیر قابل انهدام هستند.

حزبالله لبنان همچنین 30 دستگاه تجهیزات زرهی، 2 فروند ناوچه ساعر، 5 فروند قایق توپدار جنگی، 3 فروند بالگرد آپاچی و 2 فروند بالگرد پیشرفته دیگر را منهدم کرد.

در طول مقاومت 33 روزه از زمان تهاجم رژیم صهیونیستی به لبنان 1130 لبنانی که بیشتر آنان از میان غیرنظامیان بودند، شهید و سه هزار و 600 نفر نیز مجروح شدند.

کمیته عالی لبنان نیز گزارش داد: از ابتدای حمله رژیم صهیونیستی در 12 جولای 2006 به لبنان، دستکم یکهزار و 130 غیرنظامی شامل 30 درصد کودکان کمتر از 12 سال و همچنین 35 نظامی لبنانی کشته شدند.
همچنین 61 نیروی حزبالله، 7 عضو جنبش امل، یک عضو جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، چهار ناظر سازمان ملل و یک نیروی حافظ صلح سازمان ملل (یونیفل) کشته شدند.

در گزارش کمیته عالی لبنان آمده است: در این درگیریها بیش از 915 هزار و 729 نفر آواره شدند که 220 هزار از آنان خاک لبنان را ترک کردند.

در طول این جنگ امام خامنهای (مد ظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی طی پیامی نویدبخش به سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در هفته نخست جنگ 33 روزه اعلام کردند: "جنایتها و نقض ارزشهای انسانی در فلسطین و لبنان که طی یک هفته گذشته (از سوی رژیم صهیونیستی) شاهد آن هستیم یک بار دیگر وجود این رژیم را به عنوان یک رژیم بدخواه و غده بدخیم سرطانی ثابت کرد."

در همین خصوص سید حسن نصر الله دبیرکل حزبالله لبنان در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی المنار با اشاره به پیام الهامبخش رهبر معظم انقلاب جمهوری اسلامی ایران در هفته اول جنگ 33روزه با رژیم صهیونیستی افزود: امام خامنهای در هفته نخست جنگ 33 روزه برای من پیام فرستادند و ایشان نیز فرمودند که حزبالله در این جنگ پیروز میشود و ما به یک قدرت منطقهای تبدیل میشویم.

بنابراین رژیم صهیونیستی در پایان جنگ 33 روزه، حتی با استفاده از آخرین سلاحهای پیشرفتهاش نیز به اهداف خود نرسید و اولین شکست نظامی خود را در طول حیاتش که به ارتش این رژیم به اسطورهای شکستناپذیر معروف شده بود، تجربه کرد؛ ارتشی که قبلاً توانسته بود در طول شش روز سه کشور قدرتمند عربی را شکست دهد، اما در این جنگ از پس یک گروه شیعه نتوانست برآید.

رژیم صهیونیستی در جنگ تموز دچار چنان شکستی شد که نهتنها هنوز نتوانسته است از زیر بار تبعات سنگین آن کمر راست کند، بلکه به اعتراف مقامات آن با این شکست، شمارش معکوس نابودی این رژیم آغاز شده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار