پایگاه خبری- تحلیلی العهد گزارش داد؛

حمله موشکی ارتش یمن به محل تجمع مزدوران سعودی

یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن یک‌بار دیگر محل تجمع مزدوران سعودی را هدف حملات موشکی خود قرار دادند.
کد خبر: ۹۱۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷ - 18July 2016

حمله موشکی ارتش یمن به محل تجمع مزدوران سعودی

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس به نقل از العهد، یگان موشکی ارتش و کمیتههای مردمی یمن در پاسخ به ادامه حملات عربستان، مرکز تجمع مزدوران این کشور در اطراف بخش «المتون» در استان «الجوف» را هدف حملات موشکی قرار دادند.

روز گذشته نیز در پی شلیک یک فروند موشک بالستیک از نوع «توشکا» از سوی یمنیها به سمت محل تجمع مزدوران سعودی در پایگاه «الجحف» در منطقه «المضاربه» استان تعز دستکم 179 مزدور و متجاوز سعودی به هلاکت رسیدند.(جزئیات بیشتر)

ارتش یمن از ابتدای تجاوز ائتلاف سعودی به این کشور تاکنون دهها بار مواضع سعودیها و مزدوراناش را در داخل و خارج با موشکهای بالستیک هدف قرار داده است که در پی آن دهها تن از نظامیان سعودی و مزدوران این کشور به هلاکت رسیدند.

گفتنی است؛ عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند؛ که هنوز بعد از گذشت 15 ماه هیچکدام از اهداف اعلامی این کشور به فضل استقامت و پایداری ملت مجاهد یمن محقق نشدهاست.
 
در جریان تجاوز ائتلاف سعودی به یمن دستکم شش هزار و 400 نفر کشته و بیش از 31 هزار نفر نیز زخمی شدهاند؛ که 300 نفر از کشتهشدهها از میان کودکان هستند. همچنین بیش از 2 و نیم میلیون نفر آواره شدهاند و بیش از 14 میلیون نفر نیز از جمعیت یمن نیازمند کمکهای اولیه هستند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار