ولایتی در دیدار با وزیر امور خارجه مالزی:

ایران در جهت حفظ تمامیت ارضی کشورهای مسلمان ایستادگی می‌کند

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت:‌ایران در جهت حمایت و حفظ تمامیت ارضی کشورهای مسلمان منطقه مانند سوریه و عراق با خواست دولتهای قانونی این کشورها در برابر این جریانات و گروه‌های تروریستی ایستادگی کرده است.
کد خبر: ۹۲۳۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۲ - 20July 2016

ایران در جهت حفظ تمامیت ارضی کشورهای مسلمان ایستادگی می‌کند

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،علیاکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه برنامههای خود روز چهارشنبه 30 تیرماه با داتو سری عنیفه امان وزیر امور خارجه مالزی دیدار و درباره توسعه روابط به بحث و تبادلنظر پرداخت.

مشاور مقام معظم رهبری در این دیدار که افخم سفیر جمهوری اسلامی ایران در مالزی نیز حضور داشت مالزی را کشوری مهم و تأثیر گذار دانست و گفت: ایران و مالزی بهعنوان دو کشور تأثیر گذار و مهم میتوانند در زمینههای دو جانبه و همچنین چندجانبه و بهخصوص غرب  آسیا با یکدیگر همکاری بیشتری داشته باشند و همکاریهای خود را بیشازپیش گسترش دهند.

ولایتی به ملاقاتها و برنامههای خود در سنگاپور اشاره و گفت: کشورهای منطقه باید برای گسترش ارتباطات و افزایش تعاملات خود برنامهریزی و تلاش کنند و در این زمینه ظرفیتهای ارزشمندی در اختیار قرار دارد.

وی به موضوع افراطگرایی در منطقه اشاره کرد و گفت: افراطگرایی در منطقه مشکلات فراوانی را به وجود آورده و جمهوری اسلامی ایران در جهت حمایت و حفظ تمامیت ارضی کشورهای مسلمان منطقه مانند سوریه و عراق با خواست دولتهای قانونی این کشورها در برابر این جریانات و گروههای تروریستی ایستادگی کرده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک افزود: دیدگاههای این جریانات انحرافی میتواند صلح و امنیت جهانی را برهم بزند و جمهوری اسلامی ایران استفاده از زور، خشونت و قدرت نظامی را برای تغییر دولتهای قانونی و منتخب مردم مردود میداند و به همین دلیل در موضوع ترکیه از ابتدای آغاز بحران، از دولت ترکیه حمایت کردیم.

ولایتی ادامه داد: ایران تجربه زیادی در مبارزه با تروریسم در اختیار دارد و باید در جهت مقابله با این دیدگاهها و تفکرات انحرافی همفکری و همکاری کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به دیدگاهها و اشتراکات فراوان فرهنگی فراوان، میان دو کشور، باید در جهت توسعه همکاریها و همچنین توسعه ارتباطات با دیگر کشورهای این منطقه تلاش و برنامهریزی کرد.

وزیر امور خارجه مالزی هم ضمن خوش آمدگویی، روند توسعه همکاریها و روابط را مثبت ارزیابی کرد و در ادامه به برخی از این موضوعات و از جمله امکان سرمایهگذاری و فعالیتهای اقتصادی اشاره کرد.

وی ضرورت توجه به ایجاد آرامش و تأمین امنیت در جهان اسلام و مقابله با گروههای افراطی و تکفیری در منطقه را با همکاری کشورهای منطقه مورد تأکید قرارداد.

ولایتی به دعوت مقامات  سنگاپور و مالزی به این دو کشور سفرکرده است.

منبع:تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار