رضایی:‌ پرداخت حقوق‌های بالا از عدالت به دور است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر حقوق‌های چند ده‌میلیونی داده شود و عده‌ای محتاج نان شب باشند، از عدالت به دور است.
کد خبر: ۹۲۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰ - 23July 2016

رضایی:‌ پرداخت حقوق‌های بالا از عدالت به دور است

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،سرلشکر محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح شنبه دوم مردادماه در همایش سیاسی استانی سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز گفت: سپاه کرج و استان البرز از قدیمیترین سپاههای ایران اسلامی است که از همان روزهای اول پیروزی انقلاب تشکیل شد. لشکر و سپاه استان البرز، کارنامه بسیار خوبی دارند. شهدایی چون آجرلو، کلهر و احسانی نژاد و شهدای مدافع حرم را تقدیم انقلاب کرده است. در عملیاتهای زیادی پاسداران کرج شرکت داشتند. نزدیک به نوزده یا بیست عملیات لشکر 10 سیدالشهدا (ع)شرکت داشت.

وی افزود: ما وقتی به عنوان پاسداران انقلاب که وارد سپاه شدیم. خیلی بحث بود که چه روزی را بهعنوان روز پاسدار انتخاب کنیم. در سال اول انقلاب، هر نهاد و سازمانی یک روز را انتخاب میکرد. پیشکسوتان سپاه، روز میلاد امام حسین (ع) را انتخاب کردند و متعهد شدند که تا آخر حسینی بمانند. ما خستگیناپذیر هستیم چون تعهدی حسینی به جمهوری اسلامی، مردم و ولایتفقیه دادیم.

رضایی خستگیناپذیری مهمترین ویژگی سپاه عنوان و تصریح کرد: باید بار دیگر به پشت سرمان نگاه کنیم و ارزشهایمان را بشناسیم. مخصوصاً وقتی نگاه میکنیم که اخیراً ترکیه برای پنجمین بار با کودتا مواجه شده است. اوضاع اسفناک در سوریه و عراق و بحرین و افغانستان را میبینیم. دموکراسی ترکیهای را میبینیم و پادشاهی عربستانی را میبینیم، موقعیت خوبی است که جمهوری اسلامی را بار دیگر بشناسیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به کودتای نافرجام ترکیه گفت: اخیراً با کودتای ترکیه، غربزدهها در خودشان فرورفتهاند که چرا با جمهوری اسلامی مخالفت میکنیم. ثبات سیاسی و دموکراسی جمهوری اسلامی مثال زدنی است. امنیت و رفتار درست در روابط بینالملل ایران مورد تائید بسیاری از ملتها و کارشناسان است. باید جمهوری اسلامی را از منظر ارزشها و دستاوردها دوباره ارزیابی کرد این میراث امام(ره)  را دوباره نگاه کنیم.

استاد دانشگاه امام حسین (ع) گفت: جمهوری اسلامی چند ارزش مهم در خود دارد. در نگاه به بیرون، ما چند حرف مهم داریم. نخست اینکه مرزهای بینالملل را به رسمیت بشناسید. با جنگ و خونریزی وارد کشورها نشوید. همه مرزهای بینالملل محترم هستند و ما به همین دلیل با جنگها مخالفیم. ما با حمله عربستان به یمن مخالفیم چون تجاوز است به حقوق یک ملت.

وی افزود: اصل دوم که ما دنبال میکنیم، احترام به انتخاب مردم است. ما مردمسالاری را قبول داریم و کودتاگری مانند کودتای ترکیه را قبول نداریم. ما از اصول حمایت میکنیم.

رضایی با تاکید بر اینکه باید به انتخاب مردم احترام گذاشت، گفت: آل خلیفه باید به مردم خودش احترام بگذارد. ما در بحرین دخالتی نکردیم اما انتقاد که میتوانیم بکنیم که چرا هر بحرینی یک رأی ندارد. تبعیض مذهبی در بحرین را قبول نداریم.

وی استقلال کشورها را یکی دیگر از مسائل مهم برشمرد و اظهار کرد: سوریه و عراق استقلال دارند و ما به این دولتها که از ما کمک خواستهاند کمک میکنیم. چون دولتهای مشروع کمک خواستهاند. کنسولگری عربستان در شمال عراق بهمنظور مداخله در امور ایران و عراق به حزب کومله کمک میکند و تروریست به ایران، اعزام میکند که با هوشیاری نیروهای انقلاب، با شکست مواجه شده است. ما این اعتقادات را داریم و با عربستان که به این اصول متعهد نیست مشکل داریم. سعودیها شرورترین حکومت روی زمین هستند و با جنون خود منطقه را به آشوب میکشند.

رضایی افزود: در داخل ارزش نظارت دینی، اولین ارزش است. مردمسالاری دینی یک ارزش است. شورای نگهبان وظیفه نظارت بر انتخابات را بر عهده دارد. اگر کسی به این مردمسالاری اعتراض ساختارشکن داشته باشد در مقابل جمهوری اسلامی قرار میگیرد.

به گفته وی کسانی که این ارزش را بهصورت غیرقانونی مخدوش کنند، جمهوری اسلامی در مقابلشان میایستد. کسانی با ما دوست هستند که ارزشهای ما را حفظ کنند.

«مسئله دوم، استقلال ماست. ما با هر کسی که بخواهد نفوذ کند و ما را وابسته کند، دشمن هستیم. اگر یک گروهی بخواهند برخلاف استقلال گام بردارند، نمیپذیریم.عدالت سومین ارزش جمهوری اسلامی در داخل است. اگر حقوقهای چند دهمیلیونی داده شود و عدهای محتاج نان شب باشند، از عدالت به دور است. مبارزه با ظلم و فقر و فساد نیز از ارزشهای ماست. نکته اساسی این است که ولایتفقیه هم از مهمترین ارزشهاست وهم پاسدار ارزشهاست این ارزشها توسط ولایتفقیه حفظ میشود. هم ارزشهای بیرونی و هم ارزش های درونی. در وهله اول توسط امام و رهبری حفظ شده. عصا و بازوی رهبری نیروهای انقلابی سپاه و بسیج هستند. از سوریه و یمن تا در داخل کشور، پاسداران انقلاب هستند که از ارزشها دفاع میکنند و از دستاوردهای انقلاب در مقابل انحرافات ایستادگی میکنند.»

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با مقایسه دستاوردهای جمهوری اسلامی با کشورهای منطقه گفت: بعضی میگفتند که نظام ترکیهای بهتر از نظام ایران است، چون اقتصاد پیشرفتهتری دارد. حالا ببینند که در کودتا دهها نفر کشته شدند و دستگیریهای ترکیه از بیست هزار نفر گذشته است و معلوم نیست کی به ریل قبل برگردند.

رضایی به اشاره به فتنه سال 88  تاکید کرد: در سال 88 بسیج و سپاه مجروح داد اما کمترین آسیب به مردم رسید. در ترکیه ببینید چه شده است. اختناق عربستان را ببینید. در داخل کشورهای دوست غرب ببینید چه دیکتاتوریای در کار است. در مقایسه با اطراف از نظر ثبات سیاسی و رعایت اصول ارزشی خودش، ما سر هستیم و بسیار جلوتریم.

«از نظر دستاوردها بعد از سیصد سال ایران، امنیت و اقتدار خودش را دست آورده و برای مذاکره با ایران پنج شش کشور با ما سر یک میز مینشینند. قدیم فقط کشورهایی مثل الجزایر با ما طرف میشد. این تحقیر بود. در برجام همه قدرتها آمدند. کی چنین عزتی داشتهایم. ما الآن با منفورترین دشمنان بشر میجنگیم. دیدید این کودک 12 ساله را که سر بریدند. دیدید با خلبان اردنی چه کردند. ما با منفورترینها میجنگیم. با آمریکایی روبرویی هستیم که دروغ میگوید و پشتیبان عربستان و رژیم کودک کش اسرائیل است. در اردوگاههای سوریه، بسیاری از کودکان بدون پدر و مادر آوارهاند. سپاه تعهد حسینی داده است.»

استاد دانشگاه امام حسین (ع) با انتقاد از دور نگه داشتن نیروهای انقلاب از اقتصاد گفت: نیروهای انقلاب در اقتصاد کشور کجا وارد شدهاند؟ از ابتدای انقلاب دولتها تحت تأثیر دیگران، اقتصاد را به نیروهای انقلاب ندادهاند. اگر به جمهوری اسلامی در اقتصاد ایراد وارد میکنند ما این را نمیپذیریم. ما در تحریم بودیم و با کارشکنی لیبرالها و تکنوکرات ها مواجه بودیم.

رضایی تاکید کرد: مقاومت منفیای که حالا نیز موجب رکود شده است. کارشکنی داخلی و تحریم بیرونی و بیعرضگی مدعیان ترقی و غربزده با هم مانع رشد اقتصاد ما شده است. چرا چشمانداز و سیاستهای کلی رهبری اجرایی نشده؟ اگر اینها اجرا میشد، پیشرفت اقتصاد ما ده برابر میشد. اگر این سیاستهای نظام و رهبری اجرایی نشود، بیکاری و تبعیض میماند.

به اعتقاد وی جایی که نمیگذارند رهبری و نیروهای انقلاب وارد شود، نقایص و ضعفها زیادی نیز وجود دارد. ما از دولتها گلهمند هستیم و امیدواریم که روزی برسد که همانند دفاع و اقتدار، در اقتصاد و فرهنگ هم شکوفا شویم. الحمدالله با همه کارشکنیها پیشرفت خوبی داشتیم، اما پیشرفت در حالت محاصره و کارشکنی داخلی، نتیجه میگیرم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمهوری اسلامی ایران، بهترین نظام سیاسی برای ملت ایران و منطقه خواهد بود. ما پاسداران از بهترین ارزشها دفاع میکنیم.

در ابتدای این مراسم سردار استاد حسینی، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) ضمن عرض خوشآمد به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و ذکر خاطراتی از مجاهدتهای سرلشکر رضایی در دوران دفاع مقدس، گزارشی از وضعیت سپاه استان ارائه کرد.

در ادامه این مراسم با حضور دکتر رضایی از تعدادی از مدافعین حرم، تجلیل شد.
منبع:میزان

نظر شما
پربیننده ها