صفار هرندی در جمع کارکنان قرارگاه پدافند هوایی:

اقتدار نظامی و سیاسی ایالات متحده در حال دگرگونی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز پهبادهای ما در خلیج فارس بر روی ناوگان ایالات متحده به پرواز در می آید و از آن عکس برداری می کند و کسی هم نمی تواند متعرض آن ها شود .
کد خبر: ۹۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۸ - 10January 2014

اقتدار نظامی و سیاسی ایالات متحده در حال دگرگونی است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دکتر محمد حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز در جمع کارکنان قرار پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) اظهار کرد: واقعیات جهان امروز در حال دگرگونی است و کسانی که بر اساس واقعیات جدید نمینگرند در تصمیم گیری دچار اشتباه خواهد شد.

وی افزود: امروزه تولید ناخالص آمریکا معادل کل تولید ناخالص اتحادیه اروپا و ۲ برابر تولید ناخالص چین و ۵ برابر تولید ناخالص روسیه است ولی یک واقعیت اقتصادی که در کشورهای جهان در حال رخ دادن است کند شدن و حتی متوقف شدن نرخ اقتصادی کشور ایالات متحده و کشورهای اروپایی و بالندگی و رشد نرخ اقتصادی در کشورهای آسیایی مانند هند و چین است.

وی افزود: موسسه "وال استریت" ایالات متحده در گزارشی پیش بینی کرده بود تا سال ۲۰۲۵ میلادی آمریکا در رتبه دوم اقتصادی قرار خواهد گرفت؛ این موسسه در گزارش جدیدتر خود ارزیابی کرده که این اتفاق خیلی زودتر واحتمالا تا سال ۲۰۱۶ یعنی پایان دوره ریاست جمهوری اوباما اتفاق خواهد افتاد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تحولات نظامی روی داده در سطح جهان خاطرنشان کرد: واقعیت دیگر این است که اقتدار نظامی آمریکا و قدرتهای همسوی با او چنان هیمنهای داشت که کسی به ذهنش هم خطور نمیکرد که در مقابل آن عرض اندام کند اما در کنار آن واقعیت دیگری در طول این دورهٔ چند سالهای که با ظهور انقلاب اسلامی آغاز میشود و به تدریج در جاهای دیگر هم توسعه پیدا میکند پدیدار شده و آن اینکه "میشود خارج از سایه اقتدار آمریکا هم زندگی کرد".

صفار هرندی با اشاره به پیشرفتهای نظامی جمهوری اسلامی ادامه داد: در زمان جنگ تحمیلی یکی از مشکلات مهم، نبود اطلاعات بود. در آن زمان تنها نقشههای جغرافیایی ناقص در دست بود. ولی امروزه پهباد جمهوری اسلامی ایران میتواند با برد راداری زیاد به پرواز در آید و اطلاعات جمع آوری کرده و حتی در صورت لزوم هدف را مورد اصابت قرار دهد.

وی ادامه داد: رزوی وقتی قایق توپ دار انگلیس به خلیج فارس نزدیک میشد حاکم تهران تنش میلرزید سؤال میکرد آیا از ما خطایی سر زده است اما امروز پهبادهای ما در خلیج فارس بر روی ناوگان ایالات متحده به پرواز در میآید و از آن عکس برداری میکند و کسی هم نمیتواند متعرض آنها شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص واقعیات و تحولات سیاسی جهان اذاعنان داشت: در گذشته آمریکا و هم پیمانانش هر زمانی میخواستند فضای سیاسی کشوری را متلاطم میکردند و اگر میخواستند رژیم آن را فرو میپاشیدند.

وی در خصوص اقتدار سیاسی امروز ایران گفت: یک روز وقتی ما ۲۵ سانتریفیوژ داشتیم هنگام مذاکره پیش شرط میگذاشتند و میگفتند که همه آنها باید تعطیل شود ما میگفتیم بگذارید حداقل ۲ تای آنها برای کار علمی باقی بماند اجازه نمیدادند ولی اکنون که خودمان ۱۹ هزار سانتریفیوژ تولید کردیم آنها میگویند که غنی سازی ۲۰ درصد نکنید و غنی سازی ۵ درصد اشکال ندارد.

وزیر ارشاد دولت نهم تصریح کرد: واقعیت بزرگی که در کنار این واقعیات وجود دارد تضمین خداوند است که میفرماید: "ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم" اگر شما خدا را یاری کنید خداوند شمارا یاری خواهد کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: اینکه اقتدار اقتصاد نظامی و سیاسی ایالات متحده در راس است شاید واقعیت باشد ولی به اعتراف خود آنها این وضعیت ادامه نخواهد داشت و در حال دگرگونی است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار