در پرواز ناوبری دانشجویان خلبانی پایگاه شهید وطن‌پور صورت گرفت؛

گلباران گلزار شهدای روستای سفتجان توسط بالگردهای ارتش + تصاویر

صبح امروز در یادواره شهدای روستای سفتجان شهرستان فریدن، بالگردهای نیروی زمینی ارتش گلزار شهدای این روستا را گل‌باران کردند.
کد خبر: ۹۲۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ - 25July 2016

گلباران گلزار شهدای روستای سفتجان توسط بالگردهای ارتش + تصاویر

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، در یادواره شهدای روستای سفتجان شهرستان فریدن که صبح امروز با حضور گسترده آحاد مردم، امام جمعه فریدن، مقامات دولتی شهرستان، بسیجیان، و کارکنان سپاه پاسداران و ناجا برگزار شد، خلبانان تیزپرواز پایگاه شهید وطنپور هوانیروز ارتش، گلزار شهدای این روستا را گلباران کردند.

سرهنگ ستاد خلبان مجتبی روحانی، فرمانده پایگاه هوانیروز شهید وطنپور اصفهان در مراسم بدرقه تیم پروازی شرکتکننده در این مراسم طی سخنانی خطاب به استاد خلبانان این پرواز تذکرات آموزشی لازم را یادآور شد و افزود: تلاش کنید ضمن به حداکثر رساندن بهرهوری در پرواز آموزشی امروز بهره لازم را از فضای معنوی این مراسم ببرید؛ چرا که امروز صحنه عجین شدن و درهم آمیختن علم و عشق برای شماست.

بر اساس این گزارش در این مراسم که به مناسبت پرواز ناوبری دانشجویان خلبانی این پایگاه به مقصد شهرستان فریدن انجام شد، خلبانان هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران با چهار فروند بالگرد از پایگاه شهید وطنپور اصفهان به مقصد روستای سفتجان شهرستان فریدن پرواز کردند و پس از فرود، مورد استقبال گسترده آحاد مردم، امام جمعه شهرستان، فرماندار و مقامات محلی بسیج و ناجا قرار گرفته و سپس با حضور در گلزار شهدای این منطقه به مقام شامخ شهیدان بهخصوص شهید فنی هوایی هوانیروز اسماعیل رمضانی ادای احترام کردند.

در ابتدای این مراسم، تاج میری فرماندار فریدن طی سخنانی ضمن خوشامدگویی به خلبانان ارتش، مطالبی را درخصوص نقش گسترده هوانیروز در عرصههای مختلف بهخصوص در دفاع مقدس و خدمترسانی به مردم در سالهای بعد از جنگ تحمیلی عنوان کرد.

همچنین امام جمعه شهرستان فریدن با گرامیداشت یاد شهید اسماعیل رمضانی درباره مقام شهید در پیشگاه خداوند متعال سخنانی را مطرح کرد و افزود: نقش خلبانان هوانیروز در عرصههای مختلف انقلاب و خدمت به مردم ستودنی است و برای آنان آرزوی توفیق در خدمت را میکنم.

سرهنگ خلبان سلطانی جانشین پایگاه شهید وطنپور نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهید اسماعیل رمضانی اظهار داشت: نقش هوانیروز در فتنه کردستان در سال 58 و در همه عملیاتهای دفاع مقدس و بعد از آن یعنی خدمترسانی در بحرانها و حوادثی همچون سیل و زلزلههای گوناگون بی بدیل است.

وی در ادامه با گرامیداشت سالروز عملیات بزرگ مرصاد، یاد شهید خلبان حسین فرزانه را گرامی داشت و افزود: با رشادتها و آتشهای خلبانان و فنیهای هوانیروز در عملیات غرورآفرین مرصاد، منافقین برای همیشه از لحاظ عملیاتی فلج شدند.

در ادامه این مراسم، سرهنگ دوم خلبان بهمن ایمانی مدیر دفتر معارف جنگ پایگاه چهام هوانیروز اصفهان، شهید سرهنگ دوم فنی اسماعیل رمضانی را یکی از زبدهترین و خلاقترین کارکنان فنی گردان هجومی پایگاه چهارم هوانیروز خواند و اذعان داشت: وی در همه عرصهها و ماموریتها و در خدمت به مردم داوطلب و پیشتاز بود.

شایان ذکر است که  شهید رمضانی پس از سالها خدمت تخصصی فنی به ایران اسلامی، سرانجام در یک سانحه هوایی در سال 1380 در ارتفاعات بختیاری جان عزیز خویش را تقدیم ایران اسلامی کرد. همچنین دیگر خلبانان شهید این سانحه نیز سرهنگ خلبان علیخانی و ستوان خلبان بیژن حبیبی اصل بودند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها