همایش های بزرگداشت امامزادگان در 300 نقطه کشوربرگزار می شود

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ویژه برنامه های پنجم ذیقعده، روز بزرگداشت امامزادگان از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه با برگزاری همایش های بزرگداشت امامزادگان در 300نقطه کشور برگزار می شود.
کد خبر: ۹۳۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۹ - 27July 2016

همایش های بزرگداشت امامزادگان در 300 نقطه کشوربرگزار می شود

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،به نقل از سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی با اشاره به نامگذاری پنجم ذیقعده به نام روز بزرگداشت و تجلیل ازامامزادگان در دهه کرامت اظهار داشت: همزمان با دهه کرامت همایش های بزرگداشت امامزادگان در بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می شود.


معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: ویژه برنامه های بزرگداشت دهه کرامت از ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) تا ولادت امام رضا(ع) در بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: طبق برنامه های پیش بینی شده در دهه کرامت دربقاع متبرکه و آستان امامزادگان همایش های مختلفی برگزار و از مقام و منزلت امامزادگان تجلیل خواهد شد.


شرفخانی با بیان اینکه 300همایش بزرگداشت در 31 استان برگزار خواهد شد خاطر نشان کرد: در اکثر شهرستان ها برای بقاع متبرکه و امامزادگان این همایش ها برگزار و برنامه های متعدد فرهنگی،هنری و قرآنی اجرا خواهد شد.


وی تاکید کرد: با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور و با پی گیری های سازمان اوقاف روز 5 ذیقعده به عنوان روز ملی امامزادگان تصویب شده است .


وی تصریح کرد:در این دهه مبارک علاوه بر گرامیداشت میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و جشن تکلیف دختران در بقاع متبرکه مراسم میلاد حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با مشارکت کاروان های 'زیر سایه خورشید' و حضور خدام حرم رضوی در بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار می شود.


شرفخانی در ادامه گفت: یکی از برنامه های روز تجلیل از امامزادگان، تقدیر از هیات امناء و خدام فعال و افتخاری بقاع متبرکه است.افتتاح پروژه های عمرانی و زیرساخت فرهنگی بقاع از دیگر برنامه های ایام دهه کرامت است.


معاون فرهنگی اجتماعی سازمان در خاتمه افزود:محصولات فرهنگی متعددی از قبیل پوستر،بنر،فایل صوتی، تابلوهای نمایشگاهی، نرم افزار موبایلی،کتاب،کتابچه با موضوع دهه کرامت بر روی پرتال فرهنگی اوقاف به نشانیmfpo.ir بارگزاری گردید و قابل استفاده است.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار