مدیر فرهنگی کمیته امداد مازندران اعلام کرد؛

نام‌گذاری قرارگاه فرهنگی کوهستان به نام شهید سعید کمالی کفراتی و شهدای مدافع حرم مازندران

مدیر فرهنگی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی مازندران گفت: قرارگاه فرهنگی کوهستان به نام شهید سعید کمالی کفراتیو شهدای مدافع حرم در استان نامگذاری شده است.
کد خبر: ۹۴۰۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱ - 01August 2016

نام‌گذاری قرارگاه فرهنگی کوهستان به نام شهید سعید کمالی کفراتی و شهدای مدافع حرم مازندران

به گزارش دفاع پرس از مازندران، حجتالاسلام بشیر عالیشاه مدیر فرهنگی اداره کل کمیته امداد امام خمینی مازندران امشب در مراسم افتتاحیه قرارگاه کوهستان اقتصاد مقاومتی هزارجریب در روستای کفرات نکا، اظهار کرد: این قرارگاه در راستای دغدغه مقام معظم رهبری و شعار سال مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل راهاندازی شده و در کنار قرارگاه اقتصادی، قرارگاه فرهنگی با قوت فعال شده است.

وی افزود: این قرارگاه فرهنگی در کوهستان و بخش هزارجریب نکا با هدف اجرای میدانی مسائل فرهنگی در سطح روستاها به اجرا درآمده است تا با توجه به اینکه دشمن در بحث جنگ نرم با ما تمام عیار وارد شده است و با استفاده از ماهواره، فضاهای مجازی و... در پی ضربه زدن به جامعه اسلامی ما است، ما نیز در این عرصه به مقابله جدی با دشمن بپردازیم.

مدیر فرهنگی ادارهکل کمیته امداد امام خمینی (ره (مازندران با بیان اینکه قرارگاه فرهنگی کوهستان با نام شهدای مدافع حرم در مازندران نامگذاری شده است، گفت: روستای کفرات یک شهید مدافع حرم به نام شهید سعید کمالیکفراتی تقدیم اسلام و انقلاب کرده است که این قرارگاه نیز با نام این شهید و همه شهدای مدافع حرم مازندران در این روستا افتتاح شد.

این مسئول ادامه داد: در این قرارگاه در کنار آموزش طرحهای اقتصاد مقاومتی مانند قالیبافی، نهالکاری و کشت در اراضی شیبدار و همچنین آموزشهایی همچون دامپروری و زنبورداری که در دستور کار است و علاوه بر توجه به اشتغال و اقتصاد در منطقه، تلاش دارد تا روستائیان با آموزشهای مختلف تربیتی، معرفتی، بصیرتی و مهارتی آشنا شوند.

عالیشاه افزود: کمیته امداد در بخش فرهنگی، برنامههای مهم و متعددی را در دست اقدام و اجرا دارد که تاکنون با استفاده از تلاشهای مختلف همکاران در بخش فرهنگی، 9 هزار دانشجو فارغالتحصیل شدهاند و بسیاری از این افراد وارد عرصه کار شده و برای شهر، استان و کشور مهم و تاثیرگذار هستند.

وی آشنایی با سیره عملی و سجایای اخلاقی ائمه معصومین، برگزاری اردوهای مختلف زیارتی و سیاحتی، تقویت باورهای دینی و.. را از جمله برنامههای فرهنگی اعلام کرد و گفت: برگزاری جلسات آموزشی وفرهنگی هم توسط بخش فرهنگی در طول سال برگزار میشود.

محمد محمدیان بخشدار هزارجریب نکا نیز با بیان اینکه کمیته امداد در صدر خدمات رسانی به روستاها است، گفت: توانمندسازی، مهارتآموزی و اشتغال از برنامههای مهم کمیته امداد نکا است که در چندین روستای بخش هزارجریب نکا انجام شده و با رضایت اهالی روستا و اشتغالزایی پایدار همراه بوده است.

محمدیان اظهار کرد: مشکلات اقتصادی اکنون دامنگیر کل جامعه است و روستاها نیز از این مشکلات و معضلات در امان نیستند که با توجه به تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی توسط سپاه، برنامههای مختلف این حوزه بهطور کامل رصد میشود و دولت نیز با تمام توان، پای عملی کردن این مهم است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد راه دسترسی و جاده مناسب در روستای کفرات از نیازهای مهم مردم این روستا بوده است، افزود: با برنامهریزی و اعتبارات در نظر گرفته شده برای این راه، زیرسازیهای مختلف انجام شده که آسفالت این جاده، در سالجاری عملیاتی میشود که نیازمند مشارکت مردم و عقبنشینیهای لازم توسط مردم است.

رضا دانایی راد دهیار روستای کفرات در بخش هزارجریب نکا نیز با تأکید بر اشتغالزایی در روستاهای کوهستانی و محروم، اظهار کرد: کمیته امداد، کلاسهای قالیبافی برای بانوان راهاندازی کرده است که بسیار مثمر ثمر است اما مردان این روستا نیز نیازمند دورههای اموزشی و ایجاد اشتغال هستند.

رضا دانایی راد گفت:  42 خانوار از 91 خانوار این روستا زیرپوشش کمیته امداد هستند که 90 درصد مددجویان این روستا توانایی انجام کار را دارند اما شرایط کار برای آنان فراهم نیست و نیازمند اشتغالزایی مناسب در زمینه دامپروری و زنبورداری با توجه به استعداد و ظرفیت منطقه هستند که امیدواریم مساعدت لازم انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار