آیین خطبه خوانی و جشن میلاد کریمه اهل بیت(س) در قم برگزار شد

آیین خطبه خوانی و جشن میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز جشن‌های دهه کرامت، صبح امروز پنجشنبه اول ذی القعده در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(س) برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲ - 04August 2016

آیین خطبه خوانی و جشن میلاد کریمه اهل بیت(س) در قم برگزار شد

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، مراسم آغاز جشنهای دهه کرامت و جشنواره بین المللی امام رضا(ع) با حضور تولیت حرم های نورانی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) و سفیران و نمایندگان حرم احمدبن موسی(ع) و مسئولان استانی و با آیین خطبه خوانی در حرم بانوی آب و آیینه همراه بود.

آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ابتدای این مراسم طی سخنانی با اشاره به اینکه ماه ذی القعده ماه امام علی بن موسی الرضا(ع) است، گفت: میلاد حضرت معصومه(س)، حضرت احمدبن موسی شاه چراغ(ع)، حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و حضرت امام رضا(ع) و نیز شهادت جواد الائمه(ع) در این ماه است و بخصوص آنکه در روز 23  ذی القعده، روز دحوالارض نیز زیارت امام رضا(ع) بسیار سفارش شده است.

وی ادامه داد: ذی القعده ماهی که در ابتدای آن خداوند به علی بن موسی الرضا(ع) خواهری عنایت کرد که همچون حضرت زینب برای اباعبدالله الحسین(ع) بود و اهل بیت(ع) نیز بر تولد این بانو قبل از ولادت ایشان بشارت داده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان مقدس رضوی نیز طی سخنانی ابراز کرد: امروز همه کسانی که در عالم مدعی شناخت انسان هستند و حقوق بشری را در جهان مطرح می کنند که گوش جهانیان را کر کرده، پاسخ دهند که آیا روش شما جواب داده است؟ این وضع حقوق بشر شما در کشورهای فلسطین، لبنان و یمن است!

رئیسی افزود: کجای این اقدامات با کرامت انسان، حقوق بشر و نگاه به انسان و جایگاه او مطابق است؟ آن چه امروز مغرب زمین دنبال می کند بر خلاف کرامت انسانی است.

در این آیین پرچم حرم امام علی بن موسی الرضا(ع) توسط حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم رییسی به آستان مقدس حضرت معصومه(س) اهدا شد.

آیین خطبه خوانی و گلباران مضجع شریف حضرت معصومه(س)، اجرای سرود توسط گروه سرود خادمان حرم کریمه اهل بیت(س)، مداحی حاج محسن طاهری و یکی از مادحان حرم رضوی، ارائه گزارش توسط مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)، از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در این مراسم علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی، سید مهدی صادقی استاندار قم، علما، فضلا، نمایندگان بیوت مراجع، شهردار قم، امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس و عضو هیئت رئیسه مجلس و سایر مسئولان استانی از جمله احمد حسینی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم و خیل زائران در این آیین حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار