آمریکا گروه «جماعت الاحرار» را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد

آمریکا گروه «جماعت الاحرار» پاکستان که چندی پیش از گروه «تحریک طالبان» جدا شده و با روند صلح در پاکستان مخالفت کرده بود، را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.
کد خبر: ۹۴۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰ - 05August 2016

آمریکا گروه «جماعت الاحرار» را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، به نقل از «روزنامه پاکستان»، آمریکا ضمن قرار دادن نام گروه تروریستی فعال در پاکستان در فهرست سازمانهای تروریستی، آن را در فهرست تحریم نیز قرار داد و اعلام کرد که داراییهای این گروه باید ضبط شود و هر نوع همکاری و معامله با گروه جماعت الاحرار ممنوع است.

وزارت خارجه پاکستان نیز در واکنش به این اقدام آمریکا اعلام کرد که اسلامآباد از این اقدام واشنگتن استقبال میکند.

گروه تروریستی جماعت الاحرار که سه سال گذشته پس از تصمیم دولت اسلامآباد برای برگزاری مذاکرات صلح با گروه تحریک طالبان پاکستان از این گروه جدا شده و با روند صلح در پاکستان مخالفت کرده بود، تاکنون مسئولیت انجام پنج فقره از انفجارهای مرگبار طی این سالها را به عهده گرفته است؛ که یکی از آنها انفجار انتحاری چند ماه پیش در پارک «گلشن اقبال» شهر لاهور بود؛ که دستکم ۷۰ نفر در این حمله تروریستی کشته شدند.

گروه تروریستی جماعت الاحرار همچنین مسئولیت انفجار مرگبار سال گذشته در نقطه مرزی «واگه» در نزدیکی دروازه مرزی میان پاکستان و هند را نیز به عهده گرفته بود؛ که ۶۰ پاکستانی در این انفجار کشته و بیش از یکصد نفر مجروح شدند.

جماعت الاحرار به دنبال بالاگرفتن اختلافات درون گروهی در طالبان پاکستان، در شهریور ماه سال ۹۳ از طالبان جدا شد و اخیرا هم از گروه تروریستی داعش اعلام حمایت کرده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار