با صدور بیانیه‌ای؛

سازمان ملل از اعدام اعضای گروهک تروریستی «توحید و جهاد» انتقاد کرد

کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای اعدام شماری از اعضای گروهک تروریستی «توحید و جهاد» را مورد انتقاد قرار داده و منصفانه بودن روند رسیدگی به پرونده آن‌ها را زیر سوال برد.
کد خبر: ۹۴۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰ - 05August 2016

سازمان ملل از اعدام اعضای گروهک تروریستی «توحید و جهاد» انتقاد کرد

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، «زید رعد الحسین» کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل روز جمعه با صدور بیانیهای اعدام اعضای یک گروهک تروریستی در ایران را مورد انتقاد قرار داد. 

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، این مقام سازمان ملل ادعا کرده است که «تردیدهای جدی در مورد منصفانه بودن دادگاهها، احترام به فرآیند دادرسی و دیگر حقوق متهمین» وجود داشته است. 

روز چهارشنبه دادگستری کل استان کردستان در اطلاعیهای اعلام کرد: «حکم اعدام محکومان گروهک تروریستی تکفیری موسوم به "توحید و جهاد" که دستشان به خون تعدادی از هموطنان آلوده بود، اجرا شد.»

این گروهک بعد از سفر رهبر انقلاب به استان کردستان در سال 1388 با هدف تفرقه بین شیعه و سنی و احیای غائلههای قومی در استان کردستان دو روحانی برجسته اهل سنت، دو قاضی دادگستری، چهار نفر محیطبان و یک طلافروش در کردستان را ترور کردند. در نهایت با تلاش نیروهای امنیتی استان کردستان، اعضای این گروهک دستگیر شده و به جنایات خود در استان اعتراف کردند. 

عملیاتهای این گروهک در سالهای گذشته به شهادت 21 تن و زخمی شدن حدود 40 نفر از شهروندان غیرنظامی و پرسنل نظامی و انتظامی در سنندج، قروه، همدان و زنجان منجر شده بود.

پیش از این اتحادیه اروپا و کانادا هم از اعدام شماری از اعضای این گروهک انتقاد کرده بودند. رسانههای سعودی هم از روز گذشته اخبار پرشماری در مورد اعدام این افراد منتشر کرده و مدعی شدهاند که مذهب و قومیت این افراد دلیل اعدام آنها بوده است.

سیاستهای یک بام و دو هوا و ناعادلانهی غربیها و متحدانشان همیشه بر پایهی حمایت از مستکبران و ضدیت با آزادیخواهان استوار بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها