سخنگوی وزارت امورخارجه:

هنوز به مرحله لغو روادید با آذربایجان نرسید‌ه‌ایم

قاسمی گفت: خبر لغو روادید میان ایران و جمهوری آذربایجان، خبر دقیقی نبود و هنوز به مرحله لغو روادید با این کشور نرسید‌ه‌ایم.
کد خبر: ۹۵۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵ - 09August 2016

هنوز به مرحله لغو روادید با آذربایجان  نرسید‌ه‌ایم

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس،بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امورخارجه با اشاره به خبر لغو روادید میان ایران و جمهوری آذربایجان اظهار داشت: این بحث مدتی است که بین دو کشور مطرح شده اما در حال بررسی است.
 
وی افزود: خبری که چند روز گذشته از سوی برخی رسانهها مبنی بر لغو روادید میان ایران و جمهوری آذربایجان منتشر شد، خبر دقیقی نبود و قرار است دولت آذربایجان برای رفت و آمد ایرانیان به این کشور تسهیلات بیشتری را برقرار کند، در حال آمدهسازی چارچوب این تسهیلات هستیم، ولی هنوز به مرحله لغو روادید با جمهوری آذربایجان نرسیدهایم.
 
قاسمی در ادامه تصریح کرد: اخیرا در حوزه همسایگان ما لغو روادید با کشور ارمنستان را داشتیم، در مورد گرجستان نیز لغو روادید صورت گرفته و سیاست دولت این است که رفت و آمد ایرانیان را به خصوص با کشورهای همسایه تا حد امکان، هم برای اتباع آن کشور و هم برای اتباع ایرانی تسهیل کند.
 
سخنگوی وزارت امورخارجه در بخش دیگری از صحبتهایش با اشاره به بمبگذاری "کویته پاکستان" اظهار داشت: وقایع تروریستی و دردمنشانه در منطقه رو به افزایش بوده، در هفتهای نیست که شاهد یکی، دو حادثه در منطقه نباشیم و این مسئله زنگ خطری برای همه وجدانهای بیداری است که نگران وضعیت جامعه بشری هستند.

قاسمی تصریح کرد: متأسفانه هنوز دولتهای جهان آنگونه که باید به این وضعیت غمانگیز توجه ندارند. به نظرمیرسد هنوز استانداردهای دو گانه در مسائل انسانی اعمال میشود، چراکه در منطقه ممکن است که با یک انفجار، دهها نفر جان خود را از دست دهند، اما متاسفانه آن گونه که باید در محافل غربی و در عرصه بیان مواضع، موضع محکمی اتخاذ نمیشود و این دوگانگیها هنوز پابرجاست.
 
وی با بیان اینکه جان انسانها در نقاط مختلف جهان قیمتهای متفاوتی دارد، افزود: در کویته پاکستان این انفجار در یک بیمارستان اتفاق افتاده و تعداد زیادی از وکلا و خبرنگاران و حتی تعدادی از سیاستمداران جان خود را از دست دادند و تعداد کثیری مجروح شدند.
 
سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تصریح کرد: بنده ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی که متاسفانه از سوی برخی دولتهای منطقه مورد تشویق و حمایت قرار گرفته به دولت و ملت پاکستان تسلیت میگویم.
منبع:باشگاه خبرنگاران

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار