راهیان نور غرب و شمالغرب-75/ گفت‌و‌گوی دفاع پرس با معلم "داود رمضانخانی"؛

برای آشنا کردن دانش‌آموزانم با شهدا «خادم‌الشهدا» شدم

«من خیلی دوست دارم برای دانش‌آموزان از شهدا و ایثار و جهاد بگویم؛ به همین خاطر به ذهنم رسید برای اینکه بهتر بتوانم پیام‌هایم را به دانش‌آموزان منتقل کنم، باید خادمی در یادمان‌های شهدا را تجربه کنم.»
کد خبر: ۹۵۷۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳ - 14August 2016

برای آشنا کردن دانش‌آموزانم با شهدا «خادم‌الشهدا» شدم

به گزارش خبرنگار دفاع پرس، "داود رمضانخانی" دبیر آموزش و پرورش است و مدرک کارشناسی ارشد ادبیات فارسی دارد. او این روزها خادم یادمان شهدای بازیدراز است. رمضانخانی پیش از این یک بار نیز خادم یادمان شهدای شلمچه در راهیان نور جنوب بوده است.

این معلمِ خادم متولد سال 1350 است و در رابطه با خادمی میگوید: شلمچه قطعهای از بهشت است. انسان وقتی در شلمچه است انگار در کنار شهداست و همراه با آنان نفس میکشد و زندگی میکند. شلمچه فضای معنوی خاصی دارد. غرب نیز حال و هوای خودش را دارد. من خیلی دوست دارم برای دانشآموزان از شهدا و ایثار و جهاد بگویم؛ به همین خاطر به ذهنم رسید برای اینکه بهتر بتوانم پیامهایم را به دانشآموزان منتقل کنم باید خادمی در یادمانهای شهدا را تجربه کنم.

او خاطرنشان میکند: فضایی که در یادمانهای شهدا حاکم است، فضای معنویت است و دیگر شغل، منصب و مقام مهم نیست. اینجا همه خادمند و در فضای خادمی زندگی میکنند. خادمی هم یعنی عشقبازی و خودسازی. خادمی تجربهی زندگی شهدا در جبهههای جنگ است. روزهای خادمی فرصتی برای آشنایی با سبک زندگی شهداست. آنهایی که عاشقانه زندگی کردند و عاشقانه پر کشیدند.

رمضانخانی تاکید میکند: برای اینکه بتوان سبک زندگی شهدا و وصیتهای شهدا را به نسل جوان و نوجوان منتقل کرد باید آن فضایی که شهدا در آن زیستهاند را درک کرد. آن وقت حرفی که گفته میشود برآمده از دل است و حرفی که از دل برآید، بر دل نشیند.

این معلم خادم عنوان میدارد: زوج جوانی مراسم ازدواج خود را در یادمان شهدای شلمچه برگزار کردند. این حرکت بسیار حرکت زیبایی بود؛ اما متاسفانه توسط رسانهها و به خصوص رسانه ملی پوشش داده نشد. چند روز پیش در همین یادمان شهدای بازیدراز مادری با سختیهای فراوان کودک خود را به بالای ارتفاعات آورد و این کار را با عشق انجام میداد. این حرکت نشان از عشق است و باید تصاویر این حرکتهای عاشقانه منتشر شود.

او میگوید: بسیاری از زوایای دفاع مقدس مخفی مانده است که یکی از آنان جنگ در غرب و شمالغرب کشور است. مردم بیشتر مناطق عملیاتی جنوب را میشناساند و شناخت یادمانهای غرب و شمالغرب نیازمند یک اراده ملی همراه با روحیه جهادی است.

رمضانخانی بیان میکند: بازیدراز محل فداکاری و رشادتهای رزمندگان بسیاری همچون سردار شهید محسن وزوایی است. ارتفاعات بازیدراز یادآور دلیریها و شجاعتهای شهید شیرودی است؛ که مردم سرپل ذهاب و گیلانغرب از این رشادتها خاطرات بسیاری به یاد دارند.

وی میگوید: ایثار را میتوان در وصیت شهید وزوایی یافت؛ که گفت حتی جنازه من را بر روی میدان بگذارید تا جنازه من هم به این نظام و انقلاب اسلامی کمک کند. این نهایت انسانیت و ایمان یک فرد است.

انتهای پیام/ 211

نظر شما
پربیننده ها