با دستور رئیس جمهور انجام شد؛

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ١٦٧ طرح و پروژه مهم استان کهگیلویه و بویراحمد

بهره برداری و عملیات اجرایی ١٦٧ طرح و پروژه مهم در استان کهگیلویه و بویر احمد با دستور حجت الاسلام والمسلمین روحانی به صورت ویدیو کنفرانس آغاز شد.
کد خبر: ۹۶۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۲ - 14August 2016

افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ١٦٧ طرح و پروژه مهم استان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، بهره برداری و عملیات اجرایی ١٦٧ طرح و پروژه مهم در استان کهگیلویه و بویر احمد با دستور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور به صورت ویدیو کنفرانس آغاز شد.

مراسم افتتاح و آغاز عملیات اجرایی این طرح ها که در بخش های کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، بهداشت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، گردشگری، و تعاون و رفاه اجتماعی است، عصر یکشنبه و در جلسه سرمایه گذاری و توسعه استان برگزار شد.

در بخش صنعت، معدن و تجارت می توان به افتتاح طرح فاز یک سیمان مارگون، کارخانه آجر دهدشت، طرح روغن کشی از دانه های روغنی و تصفیه روغن، سیلوی نگهداری غلات و خشکاندن ذرت، واحد تولید مالت و همچنین آغاز عملیات اجرایی طرح کنسانتره و گندله و آهن اسفنجی، طرح تولید اسید فرمیک و نیل گچساران و طرح تولید نیترات پتاسیم لیراب و همچنین سایت نمایشگاه بین المللی یاسوج اشاره کرد.

افتتاح ٢ پروژه سیستم آبیاری تحت فشار، ٤ واحد پرورش ماهی، مرغداری گوشتی صنعتی و ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی و شرب عشایر و همچنین آغاز به کار مجتمع پرورش ماهی و گلخانه ای از طرح های دولت یازدهم در بخش کشاورزی است.

افتتاح بخش آنژیوگرافی جراحی قلب و بخش جراحی مغز و اعصاب نیز در بخش بهداشتی صورت گرفت.

آغاز عملیات اجرایی پروژه تجاری فرهنگی، ورزشی- تفریحی نیز در بخش رفاه اجتماعی انجام شد.

آغاز عملیات اجرایی هتل ٤ ستاره و مجموعه سرگرمی تفریحی نیز از اقدامات دولت در بخش گردشگری بود.

استاندارکهگیلویه وبویراحمد در آیین بهره برداری از این طرح ها گفت: این تعداد طرح با اعتبار 22 هزار و 200 میلیارد ریال به صورت ویدئو کنفرانس در سراسر استان به بهره برداری رسید.

سید موسی خادمی اعتبار هزینه شده این طرحها را در بخش خصوصی 21 هزار و 210 میلیارد ریال و در بخش دولتی نیز 990 میلیارد ریال ذکر کرد.

وی ادامه داد: 158 طرح از این تعداد افتتاحی و 9 طرح دیگر نیز کلنگ زنی بوده است.

استاندارکهگیلویه و بویر احمد گفت: 17 طرح در بخش کشاورزی، 11 طرح در بخش صنعت و معدن، سه طرح در بخش بهداشت و درمان، 132 طرح در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، 2 طرح در بخش صنایع دستی و گردشگری و 2 طرح دیگر نیز مربوط به حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان بوده است.

رئیس جمهور و هیات دولت در سی امین سفر استانی صبح یکشنبه وارد یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد شدند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار