معاون استاندار زنجان مطرح کرد؛

راه‌اندازی خانه سمن‌ها در استان زنجان

معاون استاندار زنجان گفت: خانه سمن‌ها به منظور فراهم شدن شرایط مساعد برای فعالیت این تشکل‌ها در استان زنجان راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۹۶۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱ - 15August 2016

راه‌اندازی خانه سمن‌ها در استان زنجان

به گزارش دفاع پرس از زنجان، حمیدرضا شهبازی در آیین افتتاحیه دورههای آموزشی سازمانهای مردمنهاد، اظهار داشت: مشکلات اجتماعی که با آن در جامعه روبهرو هستیم میتواند با فعالیت سازمانهای مردمنهاد برطرف شود. 

وی فعالیت سازمانهای مردمنهاد را بازوی موثری برای حاکمیت و دولت عنوان کرد و افزود: این سازمانها علاوه بر فعایت در حوزههای اجتماعی و فرهنگی میتوانند به بخشهای اقتصادی نیز کمک کنند.
 
معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان بر ضرورت تمرکز بخشیدن به فعالیت تشکلها تأکید کرد و گفت: باید شرایطی فراهم شود تا فعالان سازمانهای مردمنهاد ارتباط منطقی با مردم و حاکمیت داشته باشند.
 
وی تصریح کرد: تشکلهای غیردولتی باید در حوزههای مختلف فعالتر شوند و در این راستا سازمانهای مردمنهاد که در سطح استان زنجان غیرفعال هستند بررسی و تعیین تکلیف میشوند.
 
شهبازی بیان کرد: ایجاد یک مرکز واحد برای نظم بخشیدن به فعالیت و بررسی مشکلات این تشکلها ضروری است و بر این اساس خانه سمنها در استان زنجان راهاندازی میشود.
 
وی با اشاره به اینکه ساز و کارهای اداری برای فعالیت سازمانهای مردمنهاد با مشکلاتی مواجه است، ابراز کرد: باید دستورالعملی در این حوزه تدوین شود تا فعالیت سازمانهای مردمی و تشکلها دارای ضابطه و قانونمند شود.
 
معاون سیاسی و امنیتی استاندار زنجان بحث آسیبهای اجتماعی را مهم خواند و گفت: تلاش داریم معضلاتی که به ارکان مختلف جامعه آسیب وارد میکنند و آسیبهایی از جمله طلاق و اعتیاد را کاهش دهیم.
 
وی با اشاره به فعالیت سازمانهای مردمنهاد استان زنجان در حوزه کاهش آسیبهای اجتماعی، بیان کرد: برگزاری کارگاههای آموزشی در موضوعاتی مانند حقوق شهروندی، آموزشهای قبل از ازدواج و سایر حوزهها از مواردی است که مورد توجه تشکلهای استان زنجان قرار گرفته است.
 
شهبازی تصریح کرد: باید فعالیت سازمانهای مردم نهاد به سمت غیرسیاسی شدن پیش برود و علاقهمندی مردم به بحثهای اجتماعی میتواند کمک بسیاری به برطرف کردن مشکلات این حوزه انجام دهد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار