انعقاد تفاهم نامه همکاری شرکت لوله‌سازی اهواز و بنیاد حفظ آثار خوزستان

آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک شرکت لوله‌سازی اهواز و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در زمینه تدوین و جمع آوری مستندات نقش شرکت لوله‌سازی اهواز در دوران دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۹۶۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱ - 17August 2016

انعقاد تفاهم نامه همکاری شرکت لوله‌سازی اهواز و بنیاد حفظ آثار خوزستان

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خوزستان، سردارمحمد علیپور مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان در این آیین، گفت: نقش کارکنان و مدیران شرکت لولهسازی اهواز در دوران دفاع مقدس بیبدیل بوده و این شرکت نقش موثری در راستای تامین نیازمندیهای صنعتی و نظامی کشور ایفا کرد.

وی همچنین بر انتقال رشادتهای صنعتگران این عرصه در دوران دفاع مقدس به نسلهای آینده تاکید کرد و افزود: این نقش برجسته باید گردآوری و تدوین شده و به نسلهای آینده انتقال داده شود چرا که نسلهای بعد تنها با مستندات میتوانند با رشادتهای رزمندگان عرصه صنعت آشنا شوند.

سردار علیپور گفت: تدوین تاریخ شفاهی این شرکت و گردآوری فیلمهای مستند و مصاحبه با رزمندگان این عرصه در دوران دفاع مقدس کار دشواری است اما اهمیت آن دشواری کار را برای ما آسان میکند.

وی افزود: در جامعه کنونی بیشترین مشکلات مربوط به بحث اقتصاد بوده و اگر دیروز در میدانهای جنگ تصرف سرزمینها مورد بحث بود اکنون اقتصاد جزو اولویت اصلی به شمار رفته و بسیاری از توطئهها در این زمینه است.

سردار علیپورگفت: افرادی که در عرصه اقتصاد در حال فعالیت و تلاش هستند رزمندگان میدان نبرد بوده که هم اکنون در این عرصه با دشمن در جهاد هستند.

وی اظهارکرد: عرق ریختن کارگران زحمتکش در کنار کورههای ذوب کمتر از تلاش در میدان نبرد نیست چرا که تمامی تلاش دشمن این است که زیربنای اقتصاد کشور را برهم ریخته و سپس در کنار آسیبهای فرهنگی به منافع خود دست یابد.

سردار علیپور رشد اقتصاد را زمینهای برای شکوفایی هرچه بیشتر انقلاب برشمرد و اظهارکرد: نقش لولهسازی در دوران دفاع مقدس بیبدیل است چرا که در برخی از مواقع در دوران جنگ تحمیلی که در خوزستان با گرههای کور روبه رو بودیم، لولهسازی اهواز با حضور در صحنه و خدمات شایانی مانند احداث پل بعثت، مشکلات بزرگی را از پیش پای رزمندگان اسلام برداشت.

وی بیان کرد: روزانه شاهد ورود و خروج کامیونهای متعددی از این شرکت هستیم و این نشان دهنده فعال بودن جریان اقتصادی در کشور است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان گفت: در هر جایی که مدیریت انقلابی و جهادی باشد آسیبها به فرصت تبدیل شده و این فرصت بحرانهای ایجاد شده دشمن را زمینگیر میکند.

وی همچنین به نقش برجسته صنعت در انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: همانگونه که صنعت نقش موثری در اجرای اقتصاد مقاومتی ایفا میکند ما نیز به عنوان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس، قصد داریم با گردآوری افتخارات این صنعتگران تلاشگر، دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کنیم.

در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت لولهسازی اهواز نیز گفت: این شرکت در دوران دفاع مقدس همواره در کنار رزمندگان اسلام حضوری پررنگ داشته و از بمبارانهای بعثیها نیز بینصیب نمانده و شهدای والامقامی را تقدیم انقلاب کرده است.

عبدالحسین بساقزاده افزود: در شرایط کنونی نیز این شرکت در عرصه اقتصادی و اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی کارنامه خوبی را در اقتصاد کشور برای خود به ثبت رسانده و امید است که بتوانیم در ادامه نقش برجستهتری در رونق اقتصاد کشور ایفا کنیم.

در این آیین مقرر شد فضایی برای این شرکت در باغ موزه دفاع مقدس خوزستان پیش بینی شود تا تمامی عکسها، فیلمها و اشیای باقی مانده از دوران جنگ تحمیلی برای عموم به نمایش گذاشته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار