رئیس «شورای عالی انجمن‌های جانبازان» انتخاب شد

در جلسه هفتگی شورای عالی انجمن‌های جانبازان، حسین اسرافیلی از سوی اعضای این شورا به عنوان رئیس شورا انتخاب شد.
کد خبر: ۹۷۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱ - 22August 2016

رئیس «شورای عالی انجمن‌های جانبازان» انتخاب شد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، در جلسه هفتگی شورای عالی انجمنهای جانبازان، حسین اسرافیلی از سوی اعضای این شورا به عنوان رئیس شورا انتخاب شد. حسین اسرافیلی که مدیر عامل انجمن جانبازان نخاعی کشور نیز هست، ضمن تشکر از حسن اعتماد اعضای شورا که مسئولیت خطیر شورا را بر عهده او گذاشتند، اعلام کرد: با توجه به تصویب اساسنامه و تشکیل دبیرخانه و نهایتا آغاز رسمی فعالیت شورا در اولین جلسه نسبت به انتخاب هیات رئیسه برای مدت دو سال رای گیری شده و نتیجه آن بشرح زیر است:

- حیدری به عنوان نایب رئیس شورا

- مجتهد به عنوان معاون حقوقی شورا

- عقیقی به عنوان سخنگوی شورا

- حق شنو به عنوان بازرس شورا

- مداحی به عنوان دبیر شورا

اسرافیلی در ادامه گفت: با عنایت به وظیفه اصلی شورا که بُعد نظارتی آن است، حوزههای مختلف و کمیتههای تخصصی شورا به تدریج در حال شکلگیری هستند. حوزههایی از جمله خدمات بهداشتی درمانی، خدمات مشاورهای آموزشی، خدمات رفاهی، پژوهشی فرهنگی و...

رئیس شورا گفت: از آنجا که در ضوابط قانونی ایثارگران مشکلات جدیتر است، اولویت اول، حوزه معاونت حقوقی تشخیص داده شد که با همت جناب آقای مجتهد شکل گرفت و در همین راستا اولین مهیمان شورا ریاست محترم کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی بود. انشالله که با یاری خداوند متعال بتوانیم در جهت رفع مشکلات اساسی جامعه ایثارگری به ویژه جانبازان و خانوادههای محترمشان گام برداریم.

شورای عالی انجمنهای جانبازان از انجمن جانبازان نخاعی، خانه نور ایرانیان بصیر(نابینا) و انجمن راست قامتان جانباز(قطع عضو) که نمایندگی اکثریت قاطع جانبازان 70 درصد کشور را بر عهده دارند تشکیل شده است. از اواخر سال 1394 مسئولین سه انجمن مذکور بعنوان بزرگترین انجمن های ثبت شده کشور که نمایندگی طیف وسیعی از جانبازان 70% را بر عهده دارند به همراه چند نفر دیگر جلسات مستمری را برگزار کردند تا برای حل مشکلات عمومی جانبازان بصورت یکپارچه عمل نمایند.

بدیهی است هر انجمن نسبت به انجام فعالیتهای اختصاصی خود راساً عمل خواهد کرد. خروجی این جلسات «شورای عالی انجمن های جانبازان»  شد که برای فعالیت این شورا  اساسنامه ای تدوین، تصویب و با تشکیل دبیرخانه رسماً فعالیت خود را آغاز کرد. هیات امنای آن را حسن ابوطالبی، امیر عقیقی، حسین اسرافیلی، حمید جعفری، منصور نم نم، اکبر بهرامی، داود حیدری و یوسف مجتهد از جانبازان 70 درصد تشکیل میدهند.

منبع: تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار