حزب الله خواستار تعویق جلسه پنجشنبه دولت لبنان شد

فراکسیون مقاومت در پارلمان لبنان خواستار تعویق زمان جلسه فردا ( پنجشنبه ) دولت این کشور است.
کد خبر: ۹۷۵۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲ - 24August 2016

حزب الله خواستار تعویق جلسه پنجشنبه دولت لبنان شد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «محمد رعد» رییس فراکسیون حزب الله(وفاداری به مقاومت) در پارلمان لبنان اعلام کرد که حزب الله خواستار تعویق زمان جلسه فردا (پنجشنبه) دولت این کشور است.

محمد رعد گفت: از « تمام سلام» نخست وزیر لبنان می خواهیم زمان جلسه فردا پنجشنبه دولت را به زمانی دیگر موکول کند تا فرصت و زمینه برای تماس ها و مشورت های بیشتر بین ارکان دولت به منظور رفع موانع و ابهام ها فراهم شود.

وی تاکید کرد: این تصمیم در سایه ارزیابی ها از پیامدهای ناشی از مواضع اعتراضی و تصمیم دیروز فراکسیون تغییر و اصلاح در پارلمان لبنان برای تحریم جلسه فردا پنجشنبه دولت اتخاذ شده است.

به گزارش ایرنا، رییس فراکسیون حزب الله خاطرنشان کرد: حزب الله همواره خواستار برگزاری جلسه های دولت در فضایی مشارکت جویانه و مثبت و با حضورهمه ارکان دولت لبنان به ویژه در این مرحله است.

روزنامه لبنانی السفیر امروز به نقل از منابع سیاسی آگاه از مواضع حزب الله نوشت که وزیران حزب الله در جلسه فردا پنجشنبه دولت شرکت می کنند و خواستار تعویق برگزاری آن نیستند زیرا پیامدهای ناگواری در این زمان حساس و با توجه به خلاء ریاست جمهوری، تعطیلی پارلمان و شرایط منطقه ای دارد و به نفع لبنان و مردم آن نیست.

براساس این گزارش، « جبران باسیل » وزیر امور خارجه و رییس حزب جریان آزاد ملی لبنان اعلام کرده است که برای ارسال یک پیام اعتراضی هشدارآمیز، وزیران این حزب در جلسه روز پنجشنبه هیات دولت لبنان شرکت نمی کنند.

وی گفت که این تصمیم در جلسه دیروز (چهارشنبه) فراکسیون تغییرو اصلاح در پارلمان لبنان به ریاست ژنرال« میشل عون» اتخاذ شده است تا جلوی اقدامات خلاف قانون دولت لبنان گرفته شود.

جبران باسیل با بیان اینکه منتظر پاسخ و واکنش « تمام سلام» نخست وزیر لبنان به این تصمیم هشدار آمیز و اعتراضی هستیم، افزود: در صورت برگزاری جلسه هیات دولت در روز پنجشنبه و اتخاذ تصمیم ها، امکان تشدید اقدامات اعتراضی حزب جریان آزاد ملی با حضور در خیابان ها وجود دارد.

رییس حزب جریان آزاد ملی با بیان اینکه « بخشی از خاک لبنان در اشغال تروریست ها است»، اضافه کرد: آنهایی که مانع انتخاب رییس جمهوری و تصویب قانون جدید انتخابات پارلمانی می شوند، آیا می خواهند دولت لبنان هم خارج از قانون اساسی عمل کند؟

وی با تاکید به اینکه « به نظر می رسد گزینه ای دیگر بجز انقلاب نداریم»، گفت: حزب جریان آزاد ملی در زمین و خیابان برای حفظ کرامت خود حاضر است.

براساس این تصمیم جبران باسیل وزیر خارجه و الیاس بوصعب وزیر آموزش و پرورش در جلسه فردای دولت شرکت نخواهند کرد.

پیشتر نیز وزیران حزب الکتائب از دولت لبنان کناره گیری کرده و حزب « نیروهای لبنانی» هم از ابتدا حاضر به مشارکت در دولت نشد.

با وجود این، السفیر به نقل از منابع نزدیک به دولت لبنان نوشت که اگر وزیران حزب جریان آزاد ملی هم در جلسه دولت شرکت نکنند، جلسه دولت مطابق قانون اساسی رسمیت دارد.

السفیر همچنین خاطرنشان کرد: بدنبال تصمیم حزب جریان آزاد ملی برای شرکت نکردن درجلسه هیات دولت، « میشل فرعون» وزیر گردشگری از گروه 14 مارس بلافاصله در تماسی با « تمام سلام» نخست وزیر لبنان خواستار تعویق جلسه دولت شد.

نبیه بری رییس مجلس لبنان هم دیروز به میهمانان خود گفت که از تشکیل جلسه هیات دولت با تمام وجود حمایت می کند و تعطیلی دولت را تحت هرعنوانی غیرقابل توجیه می داند.

وی گفت که به « الیاس بوصعب» وزیر آموزش و پرورش و عضو حزب جریان آزاد ملی بر ضرورت ادامه جلسات هیات دولت و فعال بودن آن تاکید کرده است تا لبنان وارد مرحله ای بسیار خطرناک نشود.

منبع:خبرگزاری رسا

نظر شما
پربیننده ها