گل وینه؛ مروری بر خاطرات زنان شجاع و دلیر عرصه دفاع مقدس

کتاب "گل وینه" روایتی از خاطرات زنان دلاوری است که در عرصه دفاع مقدس حضور یافته و نقش موثری در پیروزی رزمندگان داشتند.
کد خبر: ۹۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱ - 18January 2014

گل وینه؛ مروری بر خاطرات زنان شجاع و دلیر عرصه دفاع مقدس

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، کتاب " گل وینه" شامل خاطرات زنانی است که در سنگر ایثار و عشق و دوشادوش مردان این سرزمین در عرصه مبارزه با ستم و ظلم ایستادگی کردند.

در دوران هشت سال دفاع مقدس به راستی زنان در پشت جبههها حضوری فعالانه داشتند و در جایگاه مادر، همسر و خواهر، مردان خود را برای مقابله و ایستادگی در برابر دشمن متجاوزگر تشویق میکردند.

مادرانی که با تربیت مردان شجاع و بی باک، سبب شدند تا ایران اسلامی برای همیشه همچون گذشته تاریخ کشورمان، آزاده و سربلند و جاودانه بماند.

کتاب " گل وینه" در بخش مقدمه، تو ملکه شهر منی بانو، بعد از تو من پدر میشوم، حنای دست بانو هنوز رنگ دارد، آسمان این خانه پر از ستاره است، ماه این خانه خواب ندارد، برای فردا هم یک دنیا باور دارد و اکابر دیروز مشق فردا را هم خط میزند، مطالبی را از خاطرات زنان عرصه دفاع مقدس بازگو میکند.

در مقدمه این کتاب میخوانیم:

نقش های گل وینه قالی بانوان دیار من رنگ مایه اش سرخ است. چون گل وینه ها بر رنگ سرخ که می نشینند بیشتر به چشم می آیند، دیروز بعد از سال ها  که برگشتیم به تعداد سقف هایی که آوار شده بود نقش گل وینه ها در زیر آوار نمایان بود.....

در بخش ابتدایی کتاب آمده است:

بانوی روزهای ابری خرمشهر است. خیلی از روزهای تقویمش را زیر آسمان خرمشهر با ماژیک سرخ، علامت زده. از زرین آباد و بمباران آبدانان هم خاطره ها دارد. خاطره هایش را که شمردم به تعداد روزهای تقویم است که بر او گذشته.

بانو ملکه، آنقدر متواضع و دوست داشتنی است که تا ذوق مرا می بیند، گویی قانون ذهنش شده باید به من یادآوری کند که: به خدا من لیاقت ندارم شما از من بنویسید و چقدر ملکه مهربان این فصل سرخ من، روای ها دارد از گمشده های دیروز...

در بخش دیگری از این کتاب می خوانیم:

تمثال صبوری است، بارها از خودم پرسیدم مگر می شود این همه حرف را، این همه درد را همواره پشت یک چهره آرام و یک لبخند پنهان کرد؟!..

و در بخش پایانی کتاب آمده است:

در زندگی روزهایی است و آدم هایی که یقین داری روزشمار خاطراتت تعدادی محدود از آن ها را به یادت می آورد. فرسنگ ها دورتر که می روی، پررنگ تر می شوند انگار...

علاقمندان برای دریافت این کتاب میتوانند به نشانی؛ تهران، خیابان انقلاب، خیابان لبافی نژاد، بین خیابان دانشگاه و فخر رازی، پلاک 174 طبقه اول مراجعه کنند و یا به نشانی اینترنتی www.Ruzegarnashrpub.ir مراجعه کرده و یا با تلفن 88284676 , 09122037354  تماس بگیرند.

نظر شما
پربیننده ها