ابراز نگرانی روسیه از ورود ارتش ترکیه به خاک سوریه/ ششمین حمله تروریست‌ها به جنوب حلب ناکام ماند

وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‎‏ای از نگرانیِ شدیدِ مسکو در قبال تشدید تنش در مرز مشترک ترکیه و سوریه در پی ورود نیروهای نظامیِ آنکارا به خاک سوریه خبر داد. در جبهه حلب نیز درگیری‌ها میان ارتش و تروریست‌ها در تپه ام القرع کماکان ادامه دارد.
کد خبر: ۹۷۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱ - 25August 2016

ابراز نگرانی روسیه از ورود ارتش ترکیه به خاک سوریه/ ششمین حمله تروریست‌ها به جنوب حلب ناکام ماند

به گزارش خبرنگار بینالملل دفاع پرس، نیروهای ویژه ترکیه با همراهی تانکهای ارتش این کشور و با پشتیبانی جنگندههای ائتلاف تحت امر امریکا روز چهارشنبه عملیاتی را برای پاکسازیِ مناطق مرزی از آنچه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور، «تروریستهای داعش و پیکارجویان کُردِ حزب اتحاد دموکراتیک کردستان(PYD)» میداند، آغاز کرد.

ترکیه همچنین با پشتیبانیِ شبهنظامیانِ گروه موسوم به «ارتشِ آزاد سوریه» که از گروههای معارض دولت سوریه است، آنها را به سمت شهر جرابلس در شمال کشور سوریه گسیل داشت.

دمشق نیز با انتشار بیانیهای مداخله نظامی ترکیه را در سوریه محکوم کرده و آن را نقض آشکار حاکمیت سوریه دانسته است.

وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد هدف ترکیه مبارزه با گروه تروریستی داعش نیست، بلکه آنکارا میخواهد گروههای تروریستیِ دیگر را جایگزین داعش در این کشور کند.

در همین حال خبرگزاری رویترز به نقل از منابعی در گروههای معارضِ دولت سوریه نوشت، شبهنظامیانِ گروه موسوم به «ارتش آزاد سوریه» با پشتیبانیِ ترکیه در شهر جرابلس هستند.

براساس آنچه این منابع عنوان کردهاند، بسیاری از تروریستهای گروه داعش از شهر جرابلس بیرون رانده شدهاند و برخی دیگر تحت محاصره قرار دارند.

یکی دیگر از سرکردگانِ گروههای معارض در سوریه به خبرگزاری رویترز گفت حدود 50 درصد از شهر جرابلس در اختیار شبهنظامیانِ تحت حمایتِ ترکیه قرار دارد.

وی افزود: تروریستهای گروه داعش در حال حاضر در حال خروج از روستاهای حومه جرابلس و فرار به سمت شهر الباب در جنوب جرابلس هستند.

اما احمد عثمان، سرکردۀ گروه معارض سلطان مُراد به خبرگزاری فرانسه گفت شهر جرابلس به کلی تحت تسلط گروههای معارض قرار دارد.

در حوزه تحولات میدانی در سایر نواحی سوریه نیز خبر میرسد که حملات گروه تروریستی جیش الفتح به تپه ام القرع و منطقه عامریه در جنوب حلب ناکام مانده و تروریست ها نتوانستند هیچگونه پیشرفتی در این مناطق داشته باشند. در برابر آتشباری ارتش سوریه، تروریستها راهی جز فرار به سوی محور ام القرع نداشتند.

گروههای مسلح در ششمین حملهای که به تپه ام القرع داشتند نتوانستند اهداف خود را محقق کنند. محل حضور تروریستهای مسلح در شرق حلب همچنان در تیررس نیروهای ارتش سوریه قرار دارد.

ششمین حمله جیش الفتح به ام القرع باعث شد تا تروریستها هفت خودروی نظامی خود را از دست بدهند.

یکی از نظامیان ارتش سوریه گفت: ارتش توانست به خوبی حمله گستردهای که به تپه راهبردی ام القرع صورت گرفته بود را دفع کند. این تپه یکی از مهمترین تپههایی است که چنانچه ارتش آن را در کنترل خود داشته باشد راه کمک رسانی به تروریستها از خان طومان به سوی منطقه راموسه و محلههای شرقی شهر حلب قطع میشود.

در جبهه عامریه نیز حمله افراد مسلح بینتیجه بود. در این محور نیز عناصر جیش الفتح کوشیدند نیروهای ارتش را از مناطق حضور خود به عقب برانند.

منطقه عامریه مسلط بر سمت شرقی مدرسه فنی هوایی است که از آنجا ارتش تحرکات افراد مسلح در منطقه راموسه را زیر نظر دارد.

در درگیریهای منطقه عامریه سلاح سبک نقش اصلی در مقابله با حمله افراد مسلح ایفا میکرد.

حمله جیش الفتح به مناطق تپه ام القرع و عامریه باعث شد ارتش سوریه از کاهش حجم آتش تروریستها بر جبهه مجتمع مسکونی 1070 واحدی استفاده کند و نیروهای ارتش زیرپوشش آتش بر ساختمانهای جدیدی در این محور مسلط شوند و به پایان دادن حضور تروریستها در این ساختمانها نزدیک شوند.

ارتش سوریه از این محور تلاش میکند خود را به مدرسه حکمت برساند. اهمیت این نقطه این است که تمامی راههای کمک رسانی افراد مسلح به سمت جبهه جنوب غرب حلب را قطع میکند.

در نبرد محورهای سه گانه در جنوب حلب ارتش موفق بود. نیروی هوایی ارتش سوریه تروریستها و پایگاههای پشتیبانیشان را هدف قرار دادند و آنها را در خط درگیری در ورودی شهر حلب به محاصره در آوردهاند.

انتهای پیام/ 421

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار