«سی ان ان» مدعی شد:

ناوشکن آمریکا سه تیر هشدار دهنده به «قایق» سپاه پاسداران ایران شلیک کرد

«سی ان ان» گزارش داد یک قایق گشت‌زنی نیروی دریایی آمریکا که به ادعای مقامات واشنگتن از سوی یک قایق سپاه پاسداران ایران مورد تهاجم قرار گرفته بود، سه تیر هشدار دهنده شلیک کرد.
کد خبر: ۹۷۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰ - 26August 2016

ناوشکن آمریکا سه تیر هشدار دهنده به «قایق» سپاه پاسداران ایران شلیک کرد

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، شبکه سی ان ان در جدیدترین گزارش خود مدعی شد که یک قایق گشت زنی نیروی دریایی آمریکا که به ادعای مقامات این کشور از سوی یک قایق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مورد تهاجم (نزدیک شدن بیش از حد متعارف) قرار گرفته بود، سه تیر هشدار دهنده شلیک کرده است.

به ادعای این شبکه، یک قایق گشت زنی آمریکایی و یک کشتی نیروی دریایی کویت نیز در این واقعه که در منتهی الیه شمالی خلیج فارس روی داد، مورد تهاجم قرار گرفتند.

در این تقابل دریایی، قایق ایرانی به ۲۰۰ یاردی (حدود ۱۸۳ متری) یکی از قایقهای نیروی دریایی آمریکا نزدیک شد. مقامات آمریکا مدعی شدند که به رغم شلیک منور از سوی ناو دریایی آمریکا و مکالمه رادیویی با خدمه ایرانی این قایق، قایق مزبور از ترک محل خودداری کرد و در پی آن ناو آمریکایی «یو اِس اِس اسکوال» سه تیر هشداردهنده شلیک کرد.

گفتنی است که «الیزابت ترودو» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا این رویداد را «عامل تشدید کننده غیرضروری تنشها» خواند و افزود که قصد و نیت ایران از این اقدام برای آمریکا روشن نیست.

در همین رابطه «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید روز پنج شنبه اعلام کرد که اقدام اخیر قایقهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در رهگیری ناوشکن آمریکایی «نیتز» در تنگه هرمز از این پتانسیل برخوردار بود که به بروز تعارض و درگیری بیانجامد.

طبق اعلان ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا- «سنت کام»- روز سه شنبه دو فروند از قایقهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به ۳۰۰ یاردی (حدود ۲۷۵ متری) ناوشکن آمریکایی «نیتز» که در حال عبور از  آبهای مجاور تنگه هرمز بود، نزدیک شدند.

سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: «هنوز روشن نیست که قصد و هدف قایقهای ایران از این اقدام چه بوده است، اما این رفتار پذیرفتنی نیست». وی در ادامه افزود که «اینگونه اقدامات از این پتانسیل برخوردارست که به افزایش غیرضروری تنشها بیانجامد».

این درحالی است که سخنگوی «سنت کام» در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک مدعی شد که بی اعتنایی قایقهای ایرانی به  هشدارهای این ناوشکن آمریکایی اقدامی «نا امن  کننده و غیرحرفه ای» بود.

منبع: مهر

 

نظر شما
پربیننده ها