آیت‌الله سبحانی:

معضل بزرگ در سال‌های آینده، کاهش جمعیت است

آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، با تقدیر و تشکر از تلاش‌های دولت یازدهم، گفت: مجموعه اقداماتی که دولت برای خدمت به مردم و جامعه در حوزه‌های مختلف انجام می‌دهد، رضایت‌بخش و خوشحال‌کننده است.
کد خبر: ۹۷۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶ - 27August 2016

معضل بزرگ در سال‌های آینده، کاهش جمعیت است

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، این مرجع عالیقدر در دیدار رییس دفتر رییس جمهوری با وی، با ابلاغ سلام به رییس جمهوری و سایر مسئولان دولت، بر ضرورت توجه به سه معضل باقیمانده از سالهای گذشته و نهادینه شده در جامعه، یعنی ازدواج جوانان، کاهش جمعیت و وضعیت حجاب در جامعه تاکید کرد.

وی افزود: براساس آمار، جمعیت قابل توجهی از جوانان، مجرد بوده و برخی از مشکلات مانع از ازدواج آنان است از این رو دولت و مسئولین لازم است برنامههای خود را برای رفع موانع ازدواج جوانان سرعت ببخشند و تمامی ارکان کشور در ایجاد بستر فرهنگی برای ترویج ازدواج آسانتر، همت کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به روند کاهش جمعیت افزود: با توجه به کاهش موالید و فرهنگ ترویج شده در سابق مبنی بر تکفرزندی و پرهیز از ازدیاد نسل، موضوع کاهش جمعیت در سالهای آینده میتواند به معضل بزرگی تبدیل شود، لذا همه باید در این زمینه برنامهریزیها و اقدامات مؤثری انجام دهند.

آیتالله سبحانی با اشاره به وضعیت حجاب در جامعه اشاره کرد و گفت: حفظ حجاب به عنوان یکی از ارکان اصلی جامعه دینی باید مورد توجه قرار بگیرد و همه مسئولان،علما، نخبگان، نویسندگان و رسانهها، لازم است با یک عنایت جمعی به این موضوع بپردازند.

وی افزودد: معضل حجاب باید با نگاه فرهنگی و اقناع در جامعه مورد توجه قرار بگیرد و مادامی که همه دستگاهها، گروهها و آحاد جامعه به شکل منسجم و دقیق عمل نکنند به مقصود نهایی و مطلوب نخواهیم رسید.

منبع:ایسنا

نظر شما
پربیننده ها