در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس مطرح شد؛

اجرای برنامه‌های فرهنگی ورزشی به مناسبت هفته دفاع مقدس در قم

اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی به مناسبت هفته دفاع مقدس ازجمله پیشنهادات دستگاهای اجرایی قم در ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس بود.
کد خبر: ۹۸۵۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰ - 31August 2016

اجرای برنامه‌های فرهنگی ورزشی به مناسبت هفته دفاع مقدس در قم

به گزارش دفاع پرس از قم، یونس عالیپور، معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم طی سخنانی در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در تالار امام جواد(ع) استانداری قم، اظهار داشت: همه کسانی که در عرصه جنگ تحمیلی حضور یافتند عملا به نوعی اقتصاد مقاومتی را تجربه کردند و امنیت و آرامش جامعه فعلی را در اختیار همه ما قرار دادند.

وی بهترین روش برای ترویج سیره شهیدان را انتشار روایتهایی از شیوه زندگی ساده و توأم با قناعت و صرفهجویی آنها دانست و گفت: فارغ از علما و مراجع که بهترین الگوی زندگی ساده را به ما ارائه میدهند، سبک زندگی شهیدان نیز نمونههای ارزشمندی برای ارائه به جامعه بهعنوان یک الگوی کامل است.

معاون استاندار قم در ادامه با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به وصیتها و آثار به جای مانده از شهیدان هشت سال جنگ تحمیلی، این اسناد و مدارک را منشأ تاثیرهای روحی و روانی خوبی برای مردم دانست.

مدیرکل ورزش و جوانان قم نیز در این جلسه با اشاره به تشکیل ستاد ویژهبرنامههای هفته دفاع مقدس در اواخر مردادماه در این اداره کل و پیشبینی یک جشنواره فرهنگی ورزشی حول 12 محور برای این ایام حماسی و غرورآفرین، گفت: دیدار با خانواده معظم شهیدان ورزشکار و همچنین حضور در گلزار شهیدان و عطرافشانی و غبارروبی مزار آن گلگونکفنان بیهمتا ازجمله مهمترین این برنامهها به شمار میآید.

حسن عابدی با بیان این که عمده این برنامهها در روز جمعه دوم مهرماه و در محل بلوار پیامبر اعظم(ص) اجرا میشود، گردآوری آثار، دلنوشتهها و وصیتنامههای شهیدان با همکاری سازمان بسیج ورزشکاران و امور ایثارگران اداره کل ورزش و جوانان را از دیگر برنامههای هفته دفاع مقدس ذکر کرد و یادآور شد: احداث پایگاه بسیج ورزشکاران در مجموعه شهدای نیروگاه، برگزاری جشنوارههای فرهنگی ورزشی کوثر و همایش پیادهروی خانوادگی با حضور قشرهای مختلف مردم ازجمله این برنامههاست.

وی دوچرخهسواری، برگزاری مسابقات اسکیت و ورزشهای بومی محلی، برگزاری جلسههای خاطرهگویی از سوی ایثارگران در محل اداره کل ورزش و جوانان و سالنهای ورزشی، میزبانی مسابقههای کشوری، برپایی نمایشگاه دفاع مقدس و دستاوردهای حوزه ورزش و جوانان، اجرای نمایش با موضوع دفاع مقدس با حضور تشکلهای مردم نهاد، پخش مستندهای تولیدی در حوزه دفاع مقدس و فضاسازی محیطی را از دیگر برنامههای اداره کل ورزش و جوانان قم برشمرد.

وحید فرجی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در این جلسه، برگزاری همایش مدافعان حرم، برنامه هفته فرهنگی با موضوع فیلم، شب شعر و رونمایی از کتاب، جلسههای نقد و بررسی و خاطرهگویی با همکاری مدرسه اسلامی هنر، دیدار با خانوادههای شاهد و ایثارگر، اعزام 2 اتوبوس حامل هنرمندان عکاس و فیلمساز به مناطق جنگی غرب کشور، برپایی نمایشگاه هنرهای تجسمی در ساختمان شهید آوینی، اهدای کتاب، اجرای تئاتر صحنهای و برپایی نمایشگاه بزرگ دفاع مقدس و تجلیل از ایثارگران را ازجمله برنامههای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته دفاع مقدس ذکر کرد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم نیز در این جلسه تصریح کرد: خدماتی که در نمایشگاه دفاع مقدس ارائه میشود باید متناسب با نیازهای روز باشد.

سید رسول موسوی نژادیان با تاکید بر اینکه قدرت تاثیرپذیری و انتقال مفاهیم دفاع مقدس از طریق نمایشگاه بسیار زیاد است، افزود: ما باید فضایی را فراهم کنیم که عمده توجه مخاطبان به نمایشگاه معطوف شود؛ که تحقق آن مشارکت جدی همه دستگاهها را میطلبد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار