استاندار گیلان گفت :

اردوی راهیان نور شاخصی مهم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

استاندار گیلان با بیان اینکه اردوی راهیان نور شاخصی مهم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: باید مفاهیم ارزشی وانقلابی در مفاهیم توسعه و سازندگی نهادینه شود.
کد خبر: ۹۸۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸ - 01September 2016

اردوی راهیان نور شاخصی مهم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

به گزارش دفاع پرس از گیلان، محمدعلی نجفی، استاندار گیلان در همایش تجلیل از عوامل اجرایی اردوی راهیان نور دانش آموزی استان در مجتمع فرهنگیان دهکده ساحلی انزلی بر ترویج مفاهیم انقلابی در جامعه تاکید کرد و اظهار داشت: باید مفاهیم ارزشی و انقلابی در مفاهیم توسعه و سازندگی نهادینه شود.

وی ادامه داد: توسعه باید مبتنی بر اخلاق و حفظ آثار و ارزشهای اصیل اسلامی و ایرانی باشد و افتخارات ایران اسلامی در آن لحاظ شود.

نجفی بر توسعه اخلاقمدار تاکید کرد و گفت: تفاوت فاحش ایران اسلامی در توسعه با سایر کشورها، استوار بودن توسعه برپایه اخلاق است.

وی تاکید کرد: ولایت مداری، ایثار و شهادت، آرمان گرایی، اعتقاد راسخ به دین، خداباوری و اخلاص از مقولههای جدا نشدنی انقلاب اسلامی ایران است و هر جایی که اخلاق، پاکدستی و امانتداری رعایت نشده باشد توسعه با مشکل مواجه است.  

وی اردوی راهیان نور را شاخصی مهم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و تصریح کرد: اعزام به اردوی راهیان نور درس مقاومت و ایستادگی در برابر زورگویان به دانش آموزان است که باید هم خوب بیاموزیم و هم به دیگران به بهترین شکل ممکن انتقال دهیم.

نجفی تاکید کرد: باید به شهدا و سرداران شهید خود ببالیم و عامل به مسیر شهدا باشیم.

وی در ادامه وحدت را عامل انسجام ملت ایران دانست و گفت: باید نگاه مبتنی بر وحدت و انسجام در جامعه حاکم باشد تا به موفقیت برسیم. همین وحدت بین نیروهای مردمی، بسیج، سپاه و ارتش بود که موجب پیروزی در دفاع مقدس شد.

وی با بیان اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت هستیم، افزود: تنها عامل خنثی کردن توطئههای دشمنان داخلی و خارجی وحدت و همگرایی است.

نجفی با اشاره به امنیت ایران اسلامی در اوضاع پرآشوب منطقه، تصریح کرد: عمده درگیریهای منطقه مانند داعش، ایران اسلامی را نشانه گرفته بود تا ناامنی را در کشور ایجاد کند که با دلاورمردیهای جوانان این مرز و بوم با شکست مواجه شد.

وی از اعلام آمادگی استان جهت احداث یادمان شهدای گیلانی در مناطق عملیاتی که گیلانیها بیشترین نقش آفرینی را داشتند، خبرداد.

در ادامه سردارمحمدعبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات کربلای 2 و سردار شهید قلی پور، گفت: شهدا با نثار خون پاک خود امنیت و آرامش را برای ایران اسلامی رقم زدند.

وی با بیان اینکه خون شهدا فضا را پاک و معطر میکند، افزود: همین خون شهداست که موجب جذب جوانان و نوجوانان به اردوهای راهیان نور میشود.

عبدالله پور با تاکید بر اینکه راهیان نور اردویی فرهنگی است، تصریح کرد: کارهای فرهنگی در برابر عظمت دفاع مقدس ناچیز است و خون پاک شهدا موجب تاثیرگذاری راهیان نور بر جوانان میشود.

فرمانده سپاه قدس گیلان در پایان گفت: اگر فرهنگ ایثار و شهادت نسل به نسل منتقل شود کسی جرأت نگاه چپ به ایران اسلامی را ندارد و در حال حاضر در تمام دنیا جنگ و کشتار است اما ایران اسلامی در امنیتی بینظیر قرار گرفته است که این آرامش حاصل خون شهداست  که با همه توطئه و کارشکنی، تداوم داشته و خواهد داشت.

گفتنی است  بیش از 30 هزار نفر از دانش آموزان استان گیلان از سال گذشته به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شدند  که 15 هزار و 734 نفر در حوزه آموزش و پرورش بوده که افزایش 108 درصدی  را به همراه داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها