مشاور رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور تاکید کرد؛

تاثیر رسانه‌ها بر ترویج سوادآموزی در کشور

مشاور رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور از برنامه این سازمان برای سازماندهی تعدادی از خبرنگاران به‌منظور تهیه گزارش میدانی از برنامه‌های سوادآموزی در استان‌های کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۸۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸ - 03September 2016

تاثیر رسانه‌ها بر ترویج سوادآموزی در کشور

به گزارش دفاع پرس از قم، احمدرضا بیگدلی در حاشیه بازدید خبرنگاران از کلاسهای نهضت سوادآموزی استان قم، اظهار داشت: با ابتکار ریاست سازمان نهضت سوادآموزی کشور بنا شد خبرنگاران فعال در عرصه نهضت سوادآموزی بهصورت میدانی و از نزدیک از فعالیتهای این سازمان و نحوه تحصیل سوادآموزان در سراسر کشور آشنا شوند.

وی با بیان اینکه قم نخستین استانی است که بدین منظور انتخاب شده است، گفت: یکی دیگر از هدفهای اجرای این برنامه آشنایی اهالی رسانه با افراد موفق و فعال حال حاضر در جامعه است؛ که فعالیت خود را با سوادآموزی در کلاسهای نهضت سوادآموزی شروع کردهاند و امروز از افراد کارآفرین، موفق و تحصیلکرده جامعه هستند.

مشاور رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با بیان اینکه رسانهها میتوانند نقش بهسزایی در اطلاعرسانی و آگاهیبخشی جامعه در رابطه با اهمیت و لزوم این مساله داشته باشند، گفت: به همین منظور تصمیم گرفته شد تا برای این که رسانهها نقش بیشتر و موثرتری را در این زمینه ایفا کنند گروهی از خبرنگاران فعال در این عرصه را سازماندهی کنیم؛ تا بهصورت میدانی بتوانند از برنامههای سوادآموزی در استانهای گوناگون کشور گزارش تهیه کنند.

بیگدلی خاطرنشان کرد: آشنایی با دستاوردهای امر سوادآموزی و نیز برنامههای این سازمان در استانهای مختلف کشور از دیگر هدفهای این سفر است؛ که انشاءالله این مساله با سفر به سایر استانهای کشور ادامه مییابد.

وی افزود: مسئولان آموزش و پرورش و نهضت سوادآموزی استان قم نخستین استان کشور بودند که در این عرصه پیشقدم شدند و زمینه حضور خبرنگاران رسانههای سراسری کشور را در این موضوع فراهم کردند که از تلاشهای آنها سپاسگزاری میکنیم.

بیگدلی بر نقش رسانهها در عرصه سوادآموزی تاکید کرد و گفت: به طور حتم حضور خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران رسانهها در این زمینه میتواند تبلیغ بسیار موثری برای جذب سوادآموزان به منظور حضور در کلاسهای سوادآموزی و کسب سواد و دانش توسط آنها باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار