نمایش «تک تیرانداز آمریکایی» در جشنواره مقاومت

فیلم «تک تیرانداز آمریکایی» همزمان با چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در بخش اسلام هراسی و ایران هراسی این رویداد سینمایی همراه با نشست نقد و تحلیل به نمایش گذاشته می‌شود.
کد خبر: ۹۸۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷ - 03September 2016

نمایش «تک تیرانداز آمریکایی» در جشنواره مقاومت

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، فیلم«تک تیرانداز آمریکایی» توسط مجید شاه حسینی استاد دانشگاه و پژوهشگر مورد بررسی تحلیلی قرار میگیرد.

بر پایه این خبر؛ فیلم «تک تیرانداز آمریکایی» اقتباسی است از کتاب اتوبیوگرافی «تکتیرانداز آمریکایی» از کریس کایل یکی از تک تیراندازهای یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا. بخش عمده فیلم به حضور کایل در عراق، هنگام اشغال نظامی عراق بوسیله آمریکا(در فاصله سالهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۹) میپردازد. فیلم به طور واضح پروپوگاندای ارتش و دولت آمریکا است. پروپوگاندایی برای نمایش به اصطلاح رشادتهای سربازان آمریکایی در خاورمیانه و نمایش وحشتآور غیر قابل اعتماد بودن و تروریست بودن عموم مردم خاورمیانه.

در این خبر آمده است: کلینت ایستوود کار خود را با بازیگری در فیلم های وسترن آغاز کرد و هماکنون تحت عنوان کارگردان، تهیهکننده، موزیسین و سیاست مدار به فعالیت خود ادامه میدهد. نقشهایی که وی در دهه شصت در وسترنهای ایتالیایی بازی کرد او را به عنوان نماد فرهنگی قدرت مردانه در آمریکا مطرح کرد. ایستوود سیاست مداری است که به طور کامل در جهت جریان جاری سیاسی مد نظر آمریکا حرکت میکند. وی در برهه ای از زمان با وجود این که به عنوان بزرگترین نماد وسترن و استفاده از اسلحه در آمریکا به شمار میآمد، از قانون کنترل اسلحه و مالکیت آن حمایت کرد. او در طی چندین دوره از جمهوری خواهان نظیر آیزن هاور و نیکسون حمایت کرد و بعد از آن در برههای از زمان به حمایت از سناتورهای دموکرات پرداخت.

او در ظاهر بیان می کند که آمریکا نباید پلیس جهان باشد و با جنگهای آمریکا در خاک کشورهای مختلف از ویتنام و کره گرفته تا افغانستان و عراق مخالفت میکند تا وجهه ضدجنگ هنرمندانه خود را حفظ کند اما مروری بر فیلموگرافی وی از فیلمهایی که در آن به عنوان بازیگر شرکت داشته تا آخرین اثرش که درامی جنگی است خلاف این را ثابت میکند. ایستوود نماد کامل یک آمریکایی همسو با سیاستهای حکومتی آمریکاست که با توجه به شرایط به نفع سیاستهای دولتی کار می کند، نظر میدهد و با افتخار به سفارش سیاستمداران آمریکا فیلم میسازد.

گفتنی است چهاردهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت با شعار تجلی گفتمان فرهنگی انقلاب اسلامی به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از 2 تا 9 مهرماه سال جاری در تهران برگزار میشود.

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار