مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

500 اثر به دبیرخانه جشنواره مد و لباس قم ارسال شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، با بیان این که حدود 500 اثر به دبیرخانه نخستین جشنواره فرهنگی هنری اسلامی ایرانی مد و لباس استان قم رسیده است، گفت: با بررسی اثرهای رسیده در نهایت 80 اثر به این جشنواره راه یافتند.
کد خبر: ۹۹۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۰ - 04September 2016

500 اثر به دبیرخانه جشنواره مد و لباس قم ارسال شد

به گزارش دفاع پرس از قم، حجت الاسلام عباس دانشی طی سخنانی در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری اسلامی ایرانی مد و لباس استان قم در تالار مرکزی شهر، با بیان این که در این جشنواره 11 اثر توانستند مالکیت معنوی دریافت کنند و 200 اثر نیز در نوبت دریافت مالکیت معنوی هستند، گفت: 76 اثر نیز موفق به دریافت نشان شیما (شناسه یکپارچه سازی مد و لباس ایرانی اسلامی) شدند.

وی اظهار کرد: طراحی لباس یک صنعت و هنر است و یکی از کالاهای پرمصرفی است که مورد نیاز همه خانوادهها و قشرهای گوناگون جامعه است و در این زمینه نیز بازار خوبی در استان قم داریم.

وی به خلاقیت و ابتکار تولیدکنندگان قم در زمینه پوشاک اشاره کرد و گفت: بازار پوشاک استان دارای اهمیت است و با توجه به ظرفیت و توانمندیهای تولیدکنندگان پوشاک در این استان، نیازمند برگزاری جشنوارهای در زمینه مد و لباس بودیم.

دانشی به استقلال تولید بازار پوشاک استان قم اشاره و بیان کرد: بسیاری از محصولهای عرضه شده در بازار پوشاک قم در استان تولید میشود و بخشی از همین تولیدها نیز برای فروش به تهران ارسال میشود.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره به منزله احترام به فعالیتهای تولیدی و طراحی لباس متناسب با مولفههای اسلامی ایرانی بر پا شده است تا جایگاه خود را در سطح بازار به خوبی به مردم معرفی کند.

وی بر رشد متوازن رشتههای گوناگون هنری در استان تاکید کرد و گفت: وقتی رشد معنوی و فرهنگی دینی ما زیباست که در همه عرصههای هنری و آنچه که با روح و روان انسان در ارتباط است و همه رشته هنری و سمعی و بصری از جمله طراحی مد و لباس یک رشد متوازن وجود داشته باشد و این اداره کل در ایجاد یک رشد متوازن تلاش میکند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم خاطرنشان کرد: توجه به طراحی و تولید لباس های ایرانی و اسلامی اهمیت دارد در این باره لباس های وارداتی نمی تواند چنین مولفه ای را داشته باشد.

دانشی اظهار کرد: لباسی دارای ویژگی های اسلامی ایرانی است که در آن متانت پوشش، حجاب و زیبایی را با هم توام داشته باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم هم چنین در بخش دیگر سخنان خود، بر واگذاری تالار مرکزی شهر به بخش خصوصی تاکید و خاطرنشان کرد: در نخستین فرصت ممکن این اتفاق روی خواهد داد.

در این جشنواره 80 اثر برگزیده در معرض دید عموم قرار گرفته است و در بخش ویژه عفاف و حجاب این جشنواره، تولیدکنندگان قم ضمن نمایش محصول های خود در این زمینه، تولیدهایشان را برای فروش به مراجعه کنندگان عرضه می کنند.

این نمایشگاه از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با همکاری استانداری قم، معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد ملی مد و لباس اسلامی ایرانی، کارگروه ساماندهی مد و لباس استان قم، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قم و صدا و سیمای مرکز قم ترتیب یافته است.

اولین جشنواره فرهنگی هنری اسلامی ایرانی مد و لباس استان قم از 13 تا 19 شهریور ماه جاری از ساعت 17 تا 22 مقارن با هفته فرهنگ ازدواج همزمان با سالروز ازدواج آسمانی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) -یکم ذی حجه- در انتهای بلوار امام موسی صدر (خاکفرج)، نبش میدان شهید نواب صفوی، تالار مرکزی شهر برای بازدید عموم دائر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها