نماینده ولی‌فقیه در منطقه کردستان:

تعارف با مخلان امنیت جایز نیست

«آیت‌الله حسینی‌شاهرودی»، برخورد با مخلان امنیت را از تأکیدات اسلام دانست.
کد خبر: ۹۹۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰ - 04September 2016

تعارف با مخلان امنیت جایز نیست

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «آیتالله سید محمد حسینیشاهرودی»، نماینده ولی فقیه در منطقه کردستان در شورای اداری شهرستان بانه که با موضوع امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد، با تبریک سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س)، اظهار کرد: آنچه در ارتباط با امر به معروف و نهی از منکر مطرح است، باید از جهات مختلف مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک مسأله شخصی است و باید هر کس خود را با آن بسنجد و یک امر اجتماعی و همگانی است که باید همه اعضای جامعه، نسبت به معروفات و منکرات و بایدها و نبایدهایی که خداوند بیان کردهاند، احساس خود نسبت به این فریضتین را مورد سنجش قرار دهد.

به گفته وی، خداوند از انسانهای مسلمان انتظار دارد که نسبت به مسائل مختلف احساس متفاوتی داشته باشند و امر به معروف و نهی از منکر نیز معیاری برای سنجش اعمال فردی انسانهاست که در برابر منکرات منزجر شود و نسبت به ترویج معروفات همت نماید.

حسینیشاهرودی با یادآوری اینکه انسانهای مدعی مسلمانی دو دسته هستند که یک دسته آنها مومنان واقعی هستند که به آنچه در ظاهر اعتقاد دارند، در باطن آنها نیز همینگونه است، گفت: یک سری دیگر تنها در ظاهر ادعای مسلمانی دارند و به تعبیر قرآن، اینها منافق هستند.

به گفته رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان، تمییز این دو دسته را میتوان از طریق امر به معروف و نهی از منکر نیز تشخیص داد چون مومنان واقعی نسبت به همدیگر احساس مسؤولیت میکنند و برخی از آنها بر برخی دیگر برتری دارند و میخواهند جامعه را سالم نگه دارند اما در گروه منافقین احساس مسوولیت نسبت به دیگران وجود ندارد.

وی همچنین افزود: امر به معروف و نهی از منکر تنها در قالب تذکر لسانی خلاصه نمیشود، هرچند که باید به تذکر لسانی اهمیت بیشتری داد اما با رفتار و عمل نیز باید در راستای عمل به این دو فریضه الهی اقدام کرد.

حسینیشاهرودی اضافه کرد: رفتار و اقدامات عادلانه و تلاش برای احقاق حق دیگران از ویژگیهای افرادی است که امر به معروف و نهی از منکر میکنند و خداوند این انسانها را دوست دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر راههایی دارد که باید در مرحله اول از خانواده و بستگان نزدیک شروع کرد که خداوند در قرآن به ذیالقربی یاد کرده است.

وی همچنین گفت: خداوند خودش تمامی منکرات را نهی میکند و آن را به انسانهای مسلمان توصیه میکند و باید گفت که اجرای دستورات خداوند به نفع خود انسان است چرا که در صورت عدم اجرای دستورات خداوند و بخصوص فریضتین امر به معروف و نهی از منکر، ظلم و فساد جامعه را فرا خواهد گرفت و ضرر آن به کل مردم میرسد.

حسینیشاهرودی همچنین افزود: همه انسانها کارهای خوب و بد از منظر خداوند را میفهمند لذا باید بر اساس این شناخت، امر به معروف و نهی از منکر کنند که در وهله نخست با تذکر لسانی و در مرحله بعد با اقدام عملی، که این خاص حکومت اسلامی است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان یادآوری کرد: اقوامی که توسط خداوند به هلاکت رسیدهاند به دلیل عدم اجرای امر به معروف و نهی از منکر بوده است چون اگر کارهای خلاف دستورات خداوند تذکر داده میشد شاید چنین بلایی سر آنها نمیآمد.

وی اضافه کرد: تهدیدات دشمن در حوزه فضای مجازی، اینترنت و ماهواره جدی است و اگر ما مسأله امر به معروف و نهی از منکر را جدید نگیریم از ضربات زیادی این ناحیه به ما وارد میشود.

حسینیشاهرودی عنوان کرد: بحث تکنولوژی و ابزارهایی بهروز که در اختیار انسانها قرار میگیرد، فواید و زیانهایی دارد که اگر فرهنگسازی در استفاده آن نشود، بخش منکر آن بر بخش معروف غلبه خواهد کرد و آنوقت است که جامعه ما مورد تهدید قرار میگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله اسلام و امنیت و اقتصاد اشاره کرد و گفت: خداوند در قرآن تاکید کرده است که مسلمانان باید آنقدر قوی شوند که دشمنان از شماها ترس داشته باشند و امروز جمهوری اسلامی ایران مصداق این توصیه است که تمامی قدرتهای جهانی از آن هراس دارند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در پایان همچنین برخورد با مخلان امنیت از تاکیدات اسلام دانست و گفت: در جاهایی نهی شده است که نباید امنیت را به خطر انداخت و لذا نباید با کسانی که امنیت ما را به خطر میاندازند تعارف داشته باشیم.

منبع: میزان
 

نظر شما
پربیننده ها