شیخ نعیم قاسم:

تکفیری‌ها هیچ آینده‌ای در سوریه و منطقه نخواهند داشت

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه اوضاع «سوریه» به نفع دولت سوریه و همپیمانان در حال تغییر است گفت که تکفیری‌ها هیچ آینده‌ای در سوریه و منطقه نخواهند داشت.
کد خبر: ۹۹۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵ - 04September 2016

تکفیری‌ها هیچ آینده‌ای در سوریه و منطقه نخواهند داشت

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «شیخ نعیم قاسم»، معاون «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزبالله لبنان طی سخنانی گفت که اوضاع سوریه روز به روز به نفع دولت سوریه و همپیمانان بهتر میشود و در مقابل طرف دیگر هر روز متحمل خسارت و پشت سر هم دچار بحران می شود.

وی تاکید کرد که تکفیریها هیچ آیندهای نه در سوریه و نه در منطقه نخواهند داشت و در جهان به گروههای سرگردانی تبدیل میشوند که از کشوری به کشور دیگر میروند و هر جا فرصتی دست داد، بی هدف منفجر میکنند.

وی گفت تفکر امارت و توسعه دولت اسلامی به پایان رسید.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش گفت دو راه برای حل بحران لبنان وجود دارد. یا بسته کامل که روی شماری از نکات آنها توافق حاصل میشود و یا اینکه راه حلهای جزئی در میان خواهد بود که هر راه حلی، راه حل دیگر را به دنبال دارد.

وی افزود به جای اینکه بحث کنیم روی این موضوع که بسته خوب است یا راه حلهای جزئی، بهتر است در درجه اول بر سر قانون انتخاباتی توافق کنیم که به مصلحت لبنان و عادلانه باشد.

شیخ نعیم قاسم خطاب به گروههای سیاسی گفت: به جای اینکه وقت را درباره ویژگیها، دادهها و نظریههای مختلف تلف کنیم، بر سر انتخاب رئیسجمهور و شخص رئیس جمهور به توافق برسیم.

وی افزود توافق بر سر شخص رئیسجمهور راه را برای ما برای توافق بر سر امور دیگر باز می کند یا اینکه این مساله را به شیوهای مناسب حل کنیم.

معاون نصرالله اظهار داشت: به جای اینکه فساد را لعنت کنید، پرونده اینترنت غیر قانونی را حل کنید و کسانی را که در این پرونده دست دارند و اسم و رسم و جایگاه آنها مشخص هستند، محاکمه کنید.

شیخ نعیم قاسم گفت: بحثهای عمومی چه فایدهای دارد زمانی که بر سر رئیسجمهور و قانون انتخابات و از سرگیری فعالیتهای پارلمان به توافق نرسیده باشیم.

منبع: تسنیم
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار