معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد؛

اجرای برنامه‌های دهه ولایت در 28 بقعه متبرکه

معاون فرهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای برنامه‌های دهه ولایت در 28 بقعه متبرکه استان زنجان خبر داد.
کد خبر: ۹۹۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰ - 05September 2016

اجرای برنامه‌های دهه ولایت در 28 بقعه متبرکه

به گزارش دفاع پرس از زنجان، حجتالاسلام محمود محمدی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه ولایت، اظهار داشت: هر سال به میزبانی امامزادگان برنامههای مختلفی به مناسبت دهه ولایت اجرا میشود.

وی با اشاره به اینکه امسال برنامههای دهه ولایت در 28 امامزاده استان اجرایی خواهد شد، اضافه کرد: برگزاری مراسم شب عید غدیر خم، راهاندازی کاروانهای شادی، برگزاری برنامه مدیحهسرایی، اجرای شعرخوانی، برپایی نمایشگاه، خطبهخوانی، برگزاری مراسم تجلیل از سادات خادم از جمله برنامههای اجرایی در این ایام مبارک است.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان قرائت میثاقنامه ولایی، برگزاری مراسم عقد اخوت، برگزاری مراسم دعای عرفه، نماز عید قربان و ایستگاههای همه واقف باشیم را از دیگر برنامههای اجرایی طی دهه ولایت عنوان کرد و گفت: در این ایام خیمههای معرفت نیز در جوار چند امامزاده استان دایر خواهد شد.

وی با ارائه آمار تفکیکی از امامزادگانی که در شهرستانها میزبان برنامههای دهه ولایت هستند، افزود: امسال در سه امامزاده شهرستان ایجرود و هفت امامزاده شهرستان خدابنده برنامههای دهه ولایت اجرایی خواهد شد.

محمدی همچنین تعداد امامزادگان میزبان برنامههای دهه ولایت در زنجان را شش مورد اعلام کرد و گفت: همچنین در حسینیه و زینبیه اعظم زنجان نیز برنامههای مناسبتی این دهه اجرا میشود.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه تعداد امامزادگان میزبان برنامههای دهه ولایت طارم را پنج مورد اعلام کرد و افزود: در شهرستان ابهر نیز طی دهه ولایت پنج امامزاده و بقعه متبرکه میزبان برنامههای مختلف خواهند بود.

محمدی اضافه کرد: در برنامههای اجرایی دهه ولایت از حضور سخنرانان مطرح استانی از جمله امام جمعه زنجان نیز استفاده خواهد شد.

وی تصریح کرد: جشنهای دهه ولایت با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه، تبیین جایگاه امامت و ولایت، اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان مرتبط با غدیر و امام علی(ع) و ... برگزار می شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار