ناگفته‌های فاجعه منا روی آنتن می‌رود

به مناسبت هفته حج و نزدیک شدن به سالروز فاجعه منا، هفت مستند با محور گفت و گو با حاضران در مراسم حج سال گذشته از شبکه یک پخش می‌شود.
کد خبر: ۹۹۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ - 05September 2016

ناگفته‌های فاجعه منا روی آنتن می‌رود

به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، به مناسبت هفته حج و نزدیک شدن به سالروز فاجعه منا، هفت مستند با محور گفت و گو با حاضران در مراسم حج سال گذشته از شبکه یک پخش میشود.

 
در این مستندها که از این هفته هر روز (بجز جمعه)  ساعت 18:30 پخش می شود با برخی از زائران شهید و خانواههایشان قبل از شهادت مصاحبه شده است. گفتوگو با آسیبدیدگان منا از دیگر بخش های این مستندهاست.

همچنین سه مستند از این هفت مستند مربوط به کاروان جانبازان دفاع مقدس است که تعدادی از آنها در حادثه منا به شهادت رسیدهاند. «مسیر عاشقی»، «گذرگاه جانان» و «عطش عاشقی» که به تهیهکنندگی محمد برادران کاظمیان ساخته شده است نام این مستندهاست و در آن تصاویری از حرکت جانبازان به سوی مکه معظمه و گفت وگو با خانوادههای آنها قبل و بعد از شهادت پخش می شود.
 
«بنبست 204 »به تهیهکنندگی احمد کاوه مستند دیگری است که به گفتوگو با شاهدان عینی در فاجعه منا  اختصاص دارد و هر کدام از شاهدان از لحظات شروع حادثه و علت آن و اقدامات ماموران سعودی در زمان فاجعه صحبت می کنند.مستند «روایت یک ماجرا» نیز که  احمد کاوه  آن را ساخته و روز شنبه از شبکه یک پخش شد درباره مشکلاتی بود که دولت عربستان برای رفع آن اقدامی نکرد و در نهایت منجر به فاجعه منا شد.
 
مستند «یک روز طولانی» به تهیهکنندگی رضا محمدنیا نیز امروز یکشنبه حدود ساعت 30: 18 دقیقه پخش می شود و شامل  مصاحبه با شاهدان عینی و تصاویری از فاجعه منا و مصاحبه با زائران خارجی تبعه فرانسه در باره این فاجعه است. آخرین مستند هم به نام «سد شیطان» به تهیهکنندگی داریوش دلیری شامل  گفت و گوی یکی از  مجریان صداوسیما در بیمارستان با حادثه دیدگان فاجعه منا است. این مجری از زائرانی که در این حادثه صدمه دیدهاند درباره چگونگی وقوع فاجعه منا می پرسد.
 
منبع:کیهان
نظر شما
پربیننده ها