مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان:

بیش از ۷ هزار مسجد و حسینیه در خوزستان فعال است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: بالغ بر هفت هزار و ۵۰۰ مسجد و حسینیه در خوزستان هستند و بالاترین شاخص حسینیه کشور را در آبادان داریم.
کد خبر: ۹۹۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰ - 05September 2016

بیش از ۷ هزار مسجد و حسینیه در خوزستان فعال است

به گزارش دفاع پرس از خوزستان، حجت الاسلام محمدحسین بلک  اظهار داشت: استان خوزستان با توجه به ظرفیتهای فرهنگی و ولایی آمار قابل توجهی از ذخایر معنوی و فرهنگی مثل ۱۰ هزار هیئت مذهبی و ۱۰ هزار طلبه زن و مرد برخوردار است.

وی افزود: ۸۰ باب حوزه علمیه در خوزستان با سطوح قابل توجه فعالیت علمی می کنند. بالغ بر هفت هزار و ۵۰۰ مسجد و حسینیه در خوزستان هستند و بالاترین شاخص حسینیه کشور را در آبادان داریم.

بلک ادامه داد: شاید بیشترین تعداد حسینیههای جهان را در آبادان داریم چون فکر نمیکنم مراکز و حسینهها در خارج از ایران به این تعداد باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان تصریح کرد: مردم در مناطق عربی خوزستان بخشی از خانههای خود را تبدیل به حسینیه کرده و به زائران امام حسین(ع) خدمت رسانی میکنند.

حجت الاسلام بلک با اشاره به اینکه یادمانهای شهدا و آثار دفاع مقدس هم یادگارهای ارزشی و فرهنگی استان هستند، گفت: خوشبختانه ۹۹.۶ درصد مردم این استان شیعه هستند و تلاش زیادی در کانون ولایی کشور از سوی دشمن صورت می گیرد و همواره هم ناکام می شوند.

وی همچنین عنوان کرد: در آستانه مناسبت مهم دینی هستیم و آل سعود که طریق الله را از مردم سلب کرد، بنابراین تمام تلاش خود را برای ایام محرم و صفر حتی بیشتر از سال های قبل به کار می گیریم تا پشتیبانی های لازم را انجام بدهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان بیان کرد: هیئات مذهبی لشکرهای بزرگی هستند که نباید آنها را از صحنه دور کنیم و باید آنها را به صحنه بیاوریم. روز گذشته نمایشگاه شمیم حسینی را به عنوان حمایت از رهروان حسینی افتتاح کردیم.

حجت الاسلام بلک اضافه کرد: ابتدا تصمیم داشتیم که نمایشگاه را در حسینیه برگزار کنیم ولی با لطف خدا و همکاری صنایع و معادن و همچنین شرکت نمایشگاه های بین الملل آن را در نمایشگاه بین المللی اهواز برگزار کردیم.

وی یادآور شد: هیئات اعلام کردند که آرزوی دیرینه ما با برگزاری این نمایشگاه محقق شده است. برای برگزاری آن در نماز جمعه اطلاع رسانی کردیم، پیامک ارسال شده و در گروه های اجتماعی نیز اطلاع رسانی را انجام دادیم. البته مصاحبه با صدا و سیما انجام و اطلاع رسانی به صورت زیرنویس هم انجام شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان خبر داد: این نمایشگاه در مجموع ۳۰ غرفه دارد که چهار غرفه آن از سایر استان ها مانند مشهد، قم و تهران است. بیش از ۵۰۰ محصول مورد نیاز هیئات از جمله محصولات فرهنگی، کتاب و ملزومات شبیه خوانی را در نمایشگاه ارائه می کنیم.

حجت الاسلام بلک در پایان گفت: برای ارائه هر محصول بیش از یک غرفه داریم که انحصارطلبی از بین برود و رقابت هم برقرار باشد. قیمت ها را نیز از بازار گرفته و مقایسه کردیم تا مبادا گران فروشی شود.

 نمایشگاه شمیم حسینی روز گذشته در نمایشگاه بین الملل اهواز آغاز به کار کرده و تا روز چهارشنبه نیز ادامه دارد. مردم می توانند از ساعت ۱۷ تا ساعت ۲۳ هر روز به بازدید از نمایشگاه بروند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها