دبیر جشنواره بازیساران مستقل ایران:

دفاع مقدس می‌تواند جذاب‌ترین موضوع برای گِیم باشد/ جشنواره‌ امسال خروجی محور است

دبیر جشنواره بازیساران مستقل ایران با بیان اینکه دفاع مقدس می‌تواند جذاب‌ترین موضوع برای گِیم باشد، گفت: اگر در زمینه مسائل دینی بازی خوب، قوی و جذاب داشته باشیم مخاطب جذب آن می‌شود.
کد خبر: ۹۹۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ - 06September 2016

دفاع مقدس می‌تواند جذاب‌ترین موضوع برای گِیم باشد/ جشنواره‌ امسال خروجی محور است

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری سومین جشنواره بازیسازان مستقل ایران با حضور «حمزه آزاد»، دبیر جشنواره، «امیر جلیلوند»، نماینده بخش فناوری زیستی و «قیصری»، مسئول بخش بینالملل پیش از ظهر امروز در بنیاد ملی بازیهای رایانهای برگزار شد.

آزاد با اشاره به چگونگی برگزاری جشنواره بازیسازان مستقل ایران اظهار داشت: این جشنواره زمانی که برخی از گروهها توان رقابت با گروههای دولتی را نداشتند توسط بخش خصوصی بنا نهاده شد تا گروههای مستقل نیز بتوانند استعدادهای خودشان را در یک فضای رقابتی به نمایش بگذارند.

وی افزود: ویژگی این جشنواره تیمهای شرکت کننده آن است، چون فقط تیمهای کوچک خصوصی و چند نفره میتوانند، در این جشنواره حضور داشته باشند. هدف ما از این جشنواره شبکه سازی کلیه فعالان حوزه گیم است. خوشحالیم که تیمهای کوچک شهرستانها فرصت حضور در این جشنواره را پیدا میکنند؛ هدف اصلی ما شهرستانهاست.

دبیر سومین جشنواره بازیسازان مستقل ایران با ذکر رویکرد جدید این جشنواره بیان کرد: امسال در سومین تجربه برگزاری جشنواره بازیسازان مستقل ایران تلاش میکنیم، جشنواره خروجی محور باشد. ما برای اولین بار قبل از جشنواره تمام جوایز را مشخص کرده و تامین مالی آن را انجام دادهایم.

آزاد گفت: امسال برای هر بازی یک پنل در سایت جشنواره در نظر گرفتهایم تا تیمهای شرکت کننده بتوانند رزومهای از تجربههای خودشان داشته باشند. ما در این جشنواره توجه ویژهای به سطح کیفی آثار خواهیم داشت. برنامه ما برای بالا بردن سطح کیفی دو مرحلهای کردن جشنواره بود تا تیمها فرصت و فضای ارتقا دادن به کارهایشان را داشته باشند و در نهایت گروههای قوی را از طریق بخش خصوصی حمایت میکنیم.

وی ادامه داد: هفته اول آذر اختتامیه داوریها انجام میشود. برنامه اختتامیه طی سه روز با تشکیل کارگاههای تخصصی گیم، کسب و کار و تبلیغات برگزار میشود. تیمهای برتر علیرغم جوایز نقدی و خدماتی، از غرفههای رایگان بنیاد، در جشنواره ملی «دانشجوی بازیساز» بهرهمند میشوند.

دبیر سومین جشنواره بازیسازان مستقل ایران همچنین از حضور اسپانسرهای بخش خصوصی در این دوره از جشنواره خبر داد و اظهار داشت: بودجه کل گیم ایران به اندازه یک بازی خارجی نیست. ما در جشنواره توانستیم شتابدهندههای حامی تخصصی گیم را وارد کار کنیم.

آزاد، در پاسخ به سوالی مبنی بر جایگاه موضوعات دینی و مذهبی در این جشنواره گفت: ما به خاطر اهمیت خلاقیت و نوآوری محدودیتی در ارسال موضوعات مختلف نداریم. گروههای گیم سازی مذهبی طی سالهای گذشته استقبال خوبی از جشنواره نداشتهاند با اینکه شاهد هستیم گروههای مستقل بازی ساز کارهای خوبی در عرصه دفاع مقدس تولید کردهاند.

وی افزود: اگر در زمینه مسائل دینی بازی خوب، قوی و جذاب داشته باشیم مخاطب به موضوع کاری ندارد و جذب بازی میشود. دفاع مقدس میتواند جذابترین موضوع برای گِیم باشد.

قیصری، مسئول بخش بین الملل این جشنواره در ادامه نشست اظهار داشت: امسال شرکتهایی از چین، آلمان و ترکیه برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کردهاند که امیدواریم نتایج خوبی در بر داشتهباشد. ایران و منطقه غرب آسیا به خاطر بکر بودنش برای شرکتهای خارجی جذابیت خاصی دارد.

وی افزود: حضور فعال بازیسازان مستقل ایران در جشنواره زمینه اکوسیستمی خواهد شد تا ایران قطب بازی سازی غرب آسیا شود. ما به دلیل دانش علمی عرصه گیم میتوانیم بازیهای خارجی را به مرحله بومی سازی برسانیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها