مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

فرهنگ مطالعه در بین سوادآموزان نهادینه می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با تأکید بر توسعه فرهنگ مطالعه در بین سوادآموزان گفت: ۵۰۰ سوادآموز در استان زنجان در مسابقه کتاب‌خوانی خانواده سلامت شرکت کردند.
کد خبر: ۹۹۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰ - 07September 2016

فرهنگ مطالعه در بین سوادآموزان نهادینه می‌شود

به گزارش دفاع پرس از زنجان، مرتضی تمجیدی در حاشیه مسابقه کتابخوانی فرهنگی - آموزشی با عنوان «خانواده سلامت» که به مناسبت هفته جهانی مبارزه با بیسوادی برگزار شد اظهار داشت: با توجه به اهمیت مطالعه باید این فرهنگ در بین خانوادهها نهادینه شود و همه افراد میزان مطالعه خود را افزایش دهند. 

وی با اشاره به شرکت 500 سوادآموز زنجانی در مسابقه کتابخوانی خانواده سلامت ابراز کرد: این آزمون به منظور آشنایی بیشتر افرادی که در ابتدای راه سوادآموزی هستند برگزار میشود تا در مدیریت زمان خود بحث مطالعه را بگنجانند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان موضوع این مسابقه را خانواده سلامت عنوان کرد و افزود: این مسابقه برگزار شده تا علاوه بر اینکه آغازی برای ارتقای فرهنگ مطالعه باشد سبب آشنایی و افزایش آگاهی خانوادهها در بعد سلامت روانی، اجتماعی و پزشکی شود و ویژگیهای خانواده سالم در آن تبیین میشود.
 
وی با اشاره به اینکه استان زنجان در بحث سوادآموزی جزو استانهای برتر کشور است گفت: حرکت رو به جلو برای آموزش بیسوادان آغاز شده و این استان از نظر تعداد افراد تحت پوشش قرار گرفته آمار مطلوبی دارد.
 
تمجیدی به سیاستهای تشویقی و تنبیهی سازمان سوادآموزی برای تشویق بیسوادان برای باسوادشدن اشاره کرد و گفت: برای اینکه رفتاری در جامعه نهادینه شود نیاز به ساز و کارهای ترغیب و بازدارنده است.
 
وی با اشاره به اینکه اولویت سازمان سوادآموزی اجرای سیاستهای تشویقی است بیان کرد: گنجاندن برخی از ساز و کارهای تنبیهی نیز برای مشارکت افراد در موضوعهای مربوط به سوادآموزی ضروری است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه پس از اجرای سیاستهای تشویقی و تنبیهی سوادآموزی هنوز آمار سوادآموزان به طور دقیق رصد نشده است ابراز کرد: منتظر انجام تحقیقات برای ارزیابی نتایج این طرح هستیم.
 
انتهای پیام/
 
نظر شما
پربیننده ها