بزرگداشت شهید محراب آیت الله مدنی در همدان

سی و پنجمین سالروز شهادت شهید محراب، آیت الله اسدالله مدنی در همدان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۹۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴ - 08September 2016

بزرگداشت شهید محراب آیت الله مدنی در همدان

به گزارش دفاع پرس از همدان، سید کاظم حجازی با اشاره به سی و پنجمین سالگرد شهادت آیتالله مدنی، اظهار داشت: ستاد بزرگداشت سالگرد شهادت شهید محراب آیتالله مدنی در آستانه شهادت این عالم بزرگ برنامههای متعددی را در استان همدان برگزار خواهد کرد.

وی به برگزاری مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت شهید محراب آیتالله مدنی اشاره کرد و گفت: این مراسم 19 و 20 شهریور ماه با سخنرانی حجت الاسلام محمدرضا رنجبر و حضور ویژه سید نورالدین عافی در مسجد مهدیه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار میشود.

مدیرعامل موسسه شهید محراب آیتالله مدنی در همدان بیان کرد: سید نورالدین عافی در زمان شهادت آیتالله مدنی همراه وی بود و به منظور روایتگری از ایشان برای حضور در این برنامه دعوت شده است.

وی با بیان اینکه 21 اردیبهشت ماه نیز صبحگاه مشترک در بیت آیتالله مدنی برگزار خواهد شد، افزود: مسؤولان اداری، فرهنگی، مسؤولان حوزه علمیه و مردم در این مراسم حضور خواهند داشت.

حجازی با اشاره به برگزاری برنامههای متعدد در مناطق مختلف استان به مناسبت بزرگداشت سالگرد شهادت آیتالله مدنی، تصریح کرد: آغاز کارهای عمرانی ساخت المان شهید آیتالله مدنی و رونمایی کتاب در مسجد مهدیه از جمله برنامههاست.

وی به ورود آیتالله مدنی در دهه 30 به استان همدان اشاره کرد و ادامه داد: آیتالله مدنی به دعوت آیتالله آخوند و با وجود کسالت پیش آمده در نجف برای نخستین بار به همدان سفر کردند و در منطقه دره مرادبیگ برای مدتی مستقر شدند.

مدیرعامل موسسه شهید محراب آیتالله مدنی در همدان اظهار کرد: آیتالله مدنی از همان حضور اولیه در همدان با احداث حسینیه، مسجد و ... باعث خیر و برکت بود.

این مسئول به چندین بار تبعید آیتالله مدنی در ایام حضور اولیه ایشان در همدان تا پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: با وجود تبعیدها ارتباط آیتالله مدنی با همدان قطع نشد و همین امر موجب شد طیفهای مختلف جامعه بتوانند ارتباط نزدیک با وی برقرار کنند.

حجازی برقراری ارتباط با هر قشر و طیفی را از ویژگیهای بارز آیتالله مدنی دانست و بیان کرد: وی با روحانیون، بازاریان، جوانان، افراد تحصیلکرده و اقشار مختلف ارتباط خوبی داشت.

وی با اشاره به تشکیل موسسات مختلف از سالهای اول حضور آیتالله مدنی در همدان افزود: مسجد مهدیه و درمانگاه مهدیه به منظور خدماترسانی به محرومین و مستضعفین از جمله موسسات ارزشمند تأسیس شده در آن ایام بود.

مدیرعامل موسسه شهید محراب آیتالله مدنی در همدان تصریح کرد: در آن ایام به دلیل مقابله با ترویج فرهنگ طاغوت در بانکداری ربوی آیتالله مدنی دستور تأسیس صندوق قرضالحسنه مهدیه را صادر کرد.

وی به تشکیل موسسه دارالایتام مهدیه را به منظور زیر پوشش قرار دادن ایتام مستمند اشاره کرد و ادامه داد: هسته این موسسات بعد از گذشت حدود چهار دهه همچنان فعالیتهای ارزشمندی را با حفظ صلابت کاری به جامعه هدف ارائه میدهد.

حجازی خاطرنشان کرد: آیتالله مدنی در کنار ارائه خدمات اجتماعی در موسسات مذکور در زمان طاغوت به مسائل معنوی نیز توجه ویژه داشت.

وی برگزاری دعای ندبه صبحهای جمعه در مسجد مهدیه را مأمنی برای مردم در زمان حضور آیتالله مدنی در همدان دانست و گفت: مردم پای مباحث و فرمایشات وی مینشستند و به آگاهی و بیداری در مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی میرسیدند.

مدیرعامل موسسه شهید محراب آیتالله مدنی در همدان اظهار کرد: بیت آیتالله مدنی نیز مأمنی برای فعالیت و ساماندهی نیروهای انقلابی و مبارز بود که ضمن برنامهریزی برای تقابل با طاغوت و رژیم پهلوی روحانیت جلوداری مردم را به دست گرفته بود.

وی به ارتباط تنگاتنگ آیتالله مدنی با امام (ره) اشاره کرد و افزود: آیتالله مدنی از ابتدای انقلاب به عنوان اولین امام جمعه همدان معرفی شد که خطبههای پرشور و پرهیجانی را نیز ایراد میکرد.

حجازی بیان کرد: مردم همدان در انتخابات مجلس برای تدوین قانون اساسی آیتالله مدنی را به عنوان نماینده استان برگزیدند و حضور وی در مجلس خبرگان بسیار اثرگذار بود.

وی با تأکید بر اینکه آیتالله مدنی ذوب در دیدگاهها و مرام امام (ره) بود، ادامه داد: آیتالله مدنی مفسر عملی سیره، مرام و مکتب رهبر کبیر انقلاب بود و این ویژگی آن چنان مشهود بود که در هر خطبه و صحبت با مردم این نکته را متذکر میشد که در مسیر انقلاب چراغی روشنتر از امام نیست.

مدیرعامل موسسه شهید محراب آیتالله مدنی در همدان تصریح کرد: دیدگاه آیتالله مدنی موجب شد در مسائل کلان برای جوانان روشنگری شود و در غائله بنیصدر نیز اطلاعرسانی به مردم باعث شد مواضع مناسب توسط مردم اتخاذ شود.

این مسئول به حضور آیتالله مدنی در جبهههای دوران دفاع مقدس با وجود سن بالا اشاره کرد و یادآور شد: جوانان با مشاهده حضور وی شور و هیجان خاصی داشتند و این حضور موجب پایدار ماندن آنان در مسیر منتخبشان بود.

حجازی نگاه عمیق آیتالله مدنی در ایجاد وحدت اجتماعی را یکی از نکات قابل توجه دانست و تأکید کرد: دیدگاه شهید مدنی فعالیت وی را متمایز کرده بود و آحاد مردم با سلایق مختلف را طوری هدایت میکرد که حول محور انقلاب قرار بگیرند.

وی نکته مهم کارنامه درخشان آیتالله مدنی را بعد از حضور در تبریز ختم یک غائله شوم دانست و گفت: آیتالله مدنی با حضور مستقیم در میدان عمل غائله شوم تبریز را با همراهی مردم سرکوب و فضای آرام ایجاد شد.

مدیرعامل موسسه شهید محراب آیتالله مدنی در همدان خاطرنشان کرد: زحمات سالهای خدمت آیتالله مدنی به انقلاب، اسلام و امام (ره) نائل شدن وی به مقام رفیع شهادت بود به عنوان نخستین شهید محراب به دیدار حق شتافت.

وی افزود: موسسه شهید محراب آیتالله مدنی با توجه به خدمات این شهید بزرگوار در طول دو دهه گذشته درصدد است ضمن تبیین و ترویج خدمات وی در حوزههای مختلف بتواند شاخصههای رفتاری این شهید مجاهد را در فعالیتهای فرهنگی خود بیش از پیش ترویج داده و با همگرایی بین نیروهای فعال در حوزه فرهنگی بتواند آرمانهای انقلاب را به انجام برساند

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار