پس از به خدمت گرفتن زنان «رقه»

داعش کودکان را برای مقابله مسلحانه با خانواده‌هایشان به خدمت می‌گیرد

پس از تشکیل اولین گروه زنان مسلح توسط داعش در شهر رقه در شمال شرقی سوریه، اکنون نوبت به کودکان این استان رسیده تا داعش با به خدمت گرفتن و دادن آموزش نظامی، آنان را رو در روی خانواده‌هایشان قرار دهد.
کد خبر: ۱۱۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۴ - 12February 2014

داعش کودکان را برای مقابله مسلحانه با خانواده‌هایشان به خدمت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس ،پس از تشکیل اولین گروه زنان مسلح از سوی داعش در شهر رقه در شمال شرقی سوریه، اکنون نوبت به کودکان این شهر رسیده تا داعش با به خدمت گرفتن و دادن آموزش نظامی، آنان را رو در روی خانوادههایشان قرار دهد.

به همین منظور داعش اقدام به جذب کودکان و نوجوانان ۱۴ تا ۱۶ ساله شهر رقه کرده، بدون اینکه خانوادههای این کودکان و نوجوانان توان مقابله با آنها را داشته و یا مانع از این امر شوند.

هم اکنون شهر رقه کاملا تحت کنترل داعش است و این گروه تروریستی اولین تصویر از آموزش نظامی کودکان رقه را منتشر کرده است. شاهدان در این خصوص میگویند، داعش این کودکان را تحت دورههای آموزشی خاصی به نام «دورههای شیران جوان» قرار میدهند.

آنها میگویند: هدف از این دورههای آموزشی تاثیرگذاری بر افکار و اندیشههای این کودکان و تغییر نگرشهای آنان از کودکی است تا به راحتی قتل و کشتار و تکفیر دیگران را بپذیرند و داعش از آنها برای مقابله با دشمنان خود استفاده کنند.

این شاهدان توضیح میدهند که پس از عملیات شستشوی مغزی این کودکان، داعش آنها را برای محافظت از مراکز امنیتی خود به خدمت میگیرد و این اعتقاد وجود دارد که داعش به این طریق تلاش دارد، مانع از بروز هرگونه مخالفت با داعش در رقه شود.

به نظر میرسد، داعش برای تقویت حضور خود هر روز راهکار جدیدی را ابداع میکند و پس از تشکیل گروههای مسلح زنان هم اکنون گروههای مسلح کودکان و نوجوانان را تشکیل داده است.

شاهدان میگویند: دلیل تشکیل گروه زنان مسلح در داعش به این خاطر بوده که علیه یکی از مقرهای داعش در شهر رقه عملیاتی صورت گرفت که مجریان آنها لباسهای زنانه به تن داشتند و همین موجب شد تا داعش با تشکیل گروه مسلح زنان بتواند، زنان رقه را هم تحت بازجویی و بازرسی قرار دهد.

برخی از اهالی رقه عملیات به خدمت گرفتن کودکان را دزدیدن کودکان و نوجوانان رقه تلقی میکند تا در معرض شستشوی مغزی از سوی این گروه قرار گیرند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار