حسن رحیم‌پور ازغدی در اصفهان مطرح کرد

ریخته شدن خون هر شیعه در جهان، بر گردن جریان‌های تکفیری است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ریخته شدن خون هر شیعه در جهان، بر گردن جریان‌های تکفیری است و مشکل کنونی اسلام، حرکت فزایندۀ جریان‌های افراطی و تکفیری است.
کد خبر: ۱۲۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۶ - 02March 2014

ریخته شدن خون هر شیعه در جهان، بر گردن جریان‌های تکفیری است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از اصفهان، "حسن رحیمپور ازغدی" عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست بررسی ریشههای فکری جریانهای افراطی در جهان تشیع که از سوی دفتر تبلیغات حوزه علمیه در سالن اهل بیت اصفهان برگزار شد، درباره غلوهای شیعه درباره ائمه اظهار کرد: نخستین کسانی که با غلوهای شیعه برخورد کردند، خود اهل بیت(ع) بودند، زیرا تنها شیعیانی همچون اهل بیت(ع) شجاعت برخورد با این افراد را داشتند.

وی افزود: اول و تنها موردی که در حکومت ایدهآل تشیع یعنی حکومت حضرت علی(ع) مرتد شناخته و اعدام شده، غلات شیعه بودند، یعنی حضرت علی(ع)، کسی را به جرم ارتداد ایمانی اعدام نکردند اما غلات شیعه را به عنوان مرتد اعدام کردند.

اهل بیت(ع) در برابر جریانهای افراطی سکوت نکردند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اهل بیت در مقابل جریانهای افراطی و غلات سکوت نکردند زیرا به عقیده آن بزرگواران، در صورت سکوت، همان بلائی که بر سر مسیحیت آمد، بر سر اسلام میآمد، تصریح کرد: مشکل کنونی دنیای اسلام افراط و تفریط درباره جایگاه ائمه و اهانت به مقدسات ادیان توحیدی مختلف است.

وی بیان کرد: خون هر شیعه که در هر جای دنیا ریخته شود، به گردن جریان افراطی شیعه است زیرا جریان افراطی شیعه بزرگترین خدمت را به وهابیون انجام میدهند؛ زیرا وهابیون با انتقال تفکرات، عقاید و انتشار تصاویر جلسات آنها، به بچههای کم سن و سال اهل سنت، آنها را به افرادی تروریست، که با قصد قربت شیعه را میکشند، تبدیل میکنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به روش و سیره شهید ثانی گفت: اگر میخواهید دین اسلام را رواج دهید، باید از روش شهید ثانی استفاده کنید زیرا او در واقع از بزرگان حوزه و مکتب اسلام بوده و در واقع مرجع تقلید شیعیان و اهل سنت کل جهان به شمار میرفته است، بدون اینکه از هتاکی، فحش و ناسزا و گزینشی سخن گفتن، استفاده کند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ما به فضلا و علمائی نیاز داریم که دین، قرآن و سنت را بشناسند و عاقلانه از آن استفاده کرده و راه تعامل با سایر مذاهب را به خوبی بدانند.

رحیمپور ازغدی افزود: برخی افراد دم از این میزنند که دین از سیاست جدا بوده و هفته وحدت باید هفته برائت باشد؛ اینها در واقع فضا را متشنج میکنند و به دشمنان اسلام خدمت میکنند.

جریانهای افراطی ارزشهای مکتب را قربانی منافع خود میکنند

وی بیان کرد: درباره افراطهای شیعه، مسئله جهل و نادانی نیست بلکه جاهلان و نادانان و افراد افراطی هستند که قربانی اصلی این جریان میشوند زیرا جریانهای افراطی علائم فساد بارزی دارند زیرا مکتب را قربانی خود میکنند، در حالیکه علمای صالح، جان و مال و آبروی خود را فدای مکتب میکنند.

رحیمپور ازغدی با اشاره به بدعتهائی که در زیارتهای اهل بیت از سوی مردم رواج داده شده نظیر نخ بستن و روشن کردن شمع، گفت: این بدعتها حتی اگر به قصد عبادت باشد، حرام است زیرا بدعتی در دین به حساب میآید و بسیاری از سنتها و بدعتها از جاهای دیگر وارد مکتب تشیع شده اما پس از جزء مذهب حساب شده و کمکم اصل مذهب نامیده شده است.

وی اظهار کرد: جریانهای افراطی معمولاً با دین به صورت گزینشی برخورد میکنند و به عقل و نقل دین و احادیث و روایات کاری ندارند و تنها منافع خود را در نظر گرفته و با دقت زمان مناسب را برای بیان عقاید خود مطرح میکنند؛ به عنوان مثال محمدعلی باب یکی از افراطیونی بوده که حساب شده در زمان مشخصی توانست هدف خود را پیاده کند.

دروغ پردازی و جعل حدیث از سوی چهرههای افراطی انجام می شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به جعل حدیث در طول تاریخ اشاره کرد و افزود: غلات و جریانهای افراطی از جعل حدیث استفادههای زیادی برده و بر اساس منافع خود به صورت گزینشی آیات و روایات را بیان کردند؛ کتابهای جعل حدیث زیادی وجود دارد و حتی در کتابهای شیعه نیز ممکن است احادیث جعلی وجود داشته باشد که به عنوان مثال همه احادیث کتاب بحارالانوار صحیح نیست و خود علامه مجلسی نیز اذعان کرده که تنها همه احادیث را جمعآوری کرده و سندیت همه آنها را تایید نکرده و در کتابهای اهل سنت نظیر صحیح بخاری و صحیح مسلم، ممکن است اشتباهاتی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه به سالگرد صدور پیام منشور روحانیت توسط امام خمینی (ره) نزدیک میشویم، گفت: امام در این پیام فرمودند که دعوا بین فقه سنتی و فقه حکومتی نیست، زیرا اگر با روشهای جواهری به سراغ فقه حکومتی بیائیم، هنوز پویا است.

 متحجرین اساس دین را مورد هدف قرار می دهند

رحیمپور ازغدی افزود: به تعبیر امام، روحانیون فاسد و جاهل و یک بعدی، همچون افعیهای خوش خط و خال حوزه علمیه هستند که چنان زهرآگین که امام میفرمایند خون دلی که من از دست این متحجرین خوردم، از دست شاه و ساواک نخوردم و امام در این منشور تأکید میکنند که ایادی استکبار، روحانینماها را تا حد مرجعیت تقویت کردند تا با خیالی آسوده برای دنیای خود و نه برای خدا، درس دینی بخوانند و بدهند.

وی با بیان اینکه امام از تقویت جناح رفاهطلب، بیدرد و نق بزن در حوزههای علمیه، احساس نگرانی شدید کردهاند و گفتند که این افراد سایهنشین، از دین آبرو میگیرند و به دین آبروئی نمیدهند، گفت: جریان تحجر در همه ادیان قبلی نیز وجود داشته و که استعمار همیشه از این جریان به سود خود استفاده میکرده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به ضرورت هوشیاری طلبهای جوان گفت: طلبهها باید آگاه باشند زیرا برخی طلبهها به سمت جریانهای روشنفکری التقاطی کشیده شدند و در واقع خردهسواد اسلامی و خرده سواد غربی دارند، به طوری که در حال حاضر، طلبه روحانی سکولاریسم هم داریم.

وی افزود: جریانهای افراطی از نقطهضعفهای مردم استفاده کرده و به جای علاج آنها، آن را مورد استفاده قرار میدهند، به طوری که بر اساس یک فقیه فاجر عالم فاسق، در جهنم از بوی بد او جهنمیان به خداوند شکایت میکنند و این سرنوشت بدعت گذاران در دین است.

رحیمپور ازغدی در پایان تاکید کرد: در مقابله با اهل سنت باید با درایت برخورد شود و فحش و ناسزا و توهین صورت نگیرد و روش امام خمینی (ره) باید مورد توجه قرار گیرد زیرا ایشان تنها کسی بودند که توانستند مکتب تشیع را در جهان زنده کرده و عزت شیعه را به آن بازگرداندند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار