سید علی محمد بزرگواری در گفت و گو با خبرگزاری دفاع مقدس

خطر تکفیری، وهابی و سلفی بیش از صهیونیسم بین الملل است

نماینده مردم یاسوج در مجلس شورای اسلامی گفت: وهابیت با ترویج عقاید خشک و متعصبانه خود در صدد تخریب چهره اسلام در سطح بین الملل بوده و امروز خطر آن‌ها برای جهان اسلام بیش از صهیونیسم بین الملل است.
کد خبر: ۱۱۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۲ - 18February 2014

خطر تکفیری، وهابی و سلفی بیش از صهیونیسم بین الملل است

حجت الاسلام سید علی محمد بزرگواری نماینده مردم یاسوج در مجلس در گفتو گو با خبرگزاری دفاع مقدس اظهار داشت: اگر امروز گروه های تکفیری در سرتاسر دنیا دارای پایگاه های نظامی و بدین واسطه مشغول ترویج عقاید شوم خود در جهت تفرقه افکنی میان مسلمانان جهان هستند، همه ناشی ازحمایتهای همه جانبه آمریکا و ریالهای نفتی آل سعود است.

وی با بیان اینکه سردمداران وهابیت عقاید خشک متحجرانه و افراطی و بیاساس خود را با حمایت مالی عربستان و آمریکا در جهت تفرقه افکنی میان مسلمانان و مخدوش نمودن چهرۀ اسلام صرف میکنند، افزود: آل سعود بطور مداوم به پیروان مکتب اسلام حمله میکنند تا به هدف اصلی خود که همانا ضربه زدن به وحدت بین شیعه و سنی است بطور کامل دست یابند.

حجت الاسلام بزرگواری با هشدار نسبت به گسترش عقاید انحرافی منتسب به تکفیری و سلفیها در جهان اسلام تصریح کرد: وهابیت به سرعت در حال نفوذ در تمام نقاط جهان اسلام میباشد و با اشاعۀ عقاید خشک و متعصبانه خود در صدد تخریب چهره واقعی اسلام در سطح بین المللی بوده و بدین ترتیب اذهان عمومی دنیا را نسبت به چهرۀ اسلام بدبین میکنند.

وی در ادامه حمله تروریستی که اخیراً به سفارت ایران در لبنان صورت گرفت را سند دیگری از جنایات آل سعود بر علیه ایران اسلامی دانست و افزود: در مذاکرات ژنو ۲ کشور عربستان مانع حضور ایران در این کنفرانس حساس شد، در حالیکه رژیم صهیونیستی در این رابطه سکوت اختیار کرد.

نماینده مردم یاسوج ادامه داد: متأسفانه با این حال برخی از افراد را میبینیم که مشتاق برقراری ارتباط با این دشمن قسم خورده هستند، دشمنی که در تضعییع حقوق ملت ایران و ترویج عقاید کفرآمیز و مبارزه با تشیع منحصر بفرد است.

وی با تاکید بر اینکه پایگاه های مقاومت اسلامی مرتبط با جمهوری اسلامی باید در مقابله با این خطر بزرگ تلاش وافری از خود نشان بدهد و در این راستا از کلیه پتانسیلهای خود بهره گیرد، خاطرنشان کرد: آنان در پی ترویج عقاید مذموم خود در سطح جهان اسلام هستند و به همین خاطر باید با اهتمام جدی به اصل همبستگی و حفظ اتحاد بین شیعه و سنی، آنان را در رسیدن به این هدف شوم ناکام گذاشت.

حجت الاسلام بزرگواری با بیان اینکه اگر بهائیت از مبانی فکری برخوردار بود میتوان گفت وهابیت هم دارای مبانی و اصول فکری است، ادامه داد: اعتقادات این افراد بر پایه تفکرات سخیف، غیر منطقی و به دور از عقلانیت استوار است، به همین جهت است که کارهای غیر انسانی و وحشیگری را از در سطح وسیعی از آنان میبینیم.

نماینده مردم یاسوج خطر وهابیت را برای موج بیداری اسلامی همچون سم مهلکی دانست و افزود: شیعه و سنی برای آنها مطرح نیست و همه مسلمانانی را که فاقد عقاید آنها باشد کافر و محدور الدم میداند.
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار