رئیس هیأت اسکی نیروی زمینی سپاه:

قهرمانی در نیروهای مسلح ما را به سیزم می‌رساند

خلبان پاسدار جعفر دهقانی در پی اختصاص رتبه اول تا سوم مسابقات اسکی سپاه به نیروی زمینی، گفت: با موفقیت و کسب قهرمانی در نیروهای مسلح، به حول قوه الهی پایوران نیروی زمینی سپاه برای اولین بار در رقابتهای سیزم شرکت خواهند کرد.
کد خبر: ۱۱۹۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷ - 19February 2014

قهرمانی در نیروهای مسلح ما را به سیزم می‌رساند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، تیم اسکی نیروی زمینی سپاه در قالب 3 تیم متشکل از یگان ویژه صابرین، پادگان آموزشی حیدر کرار و ورزشکاران ستاد نیرو در جام سردار شهید محمد اثری نژاد شرکت کردند. این رقابتها که میان 120 ورزشکار اسکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، یگان ویژه صابرین با اقتدار به مقام اول مسابقات اسکی سپاه برای دومین سال پیاپی دست یافت. پادگان آموزشی حیدر کرار و نیروی زمینی سپاه نیز به ترتیب در مقامهای دوم و سوم جای گرفتند.

خلبان پاسدار جعفر دهقانی، رئیس هیأت اسکی نیروی زمینی سپاه در این باره به خبرنگارما گفت: خوشبختانه این جام نسبت به سال گذشته از قابلیتهای بالاتری برخوردار بود. چراکه ورزش اسکی  در سپاه چه از لحاظ برگزاری مسابقات و چه حضور در عرصههای داخلی و بینالمللی پیشرفت قابل توجهی داشته است.این موضوع، نوید تشکیل یک تیم قدرتمند اسکی سپاه را در آیندهای نه چندان دورمیدهد. البته ما در نیروی زمینی به دنبال تقویت بدنه اسکی کارکنان پایور هستیم.

وی با بیان اینکه برای موفقیت در نیروهای مسلح و حتی سیزم به توجه بیشتری از سوی فرماندهان و مسئولین نیاز داریم، تصریح کرد: الان مسابقات نیروهای مسلح را در 5 اسفند پیش رو داریم که واقعاً میطلبد فرماندهان ما به گونهای ورزشکاران را تحت حمایت خود قرار دهند که حداقل بتوانیم در سال، 60 روز به تمرین بپردازیم نه اینکه برای مسابقات بزرگی چون نیروهای مسلح 10 روزه تیم آماده بشود.

دهقانی در پاسخ به این سوال که رمز موفقیت یگان ویژه صابرین در قهرمانی پیاپی در مسابقات اسکی سپاه را در چه عواملی میدانید، گفت: حمایتی فرماندهی و تربیت بدنی نیرو باعث شد تا برنامهریزیها وآمادهسازی اسکیبازان نیروی زمینی سپاه روند منسجم و اصولیتری داشته باشد. همچنین تدابیر خوبی را مسئولین ما اندیشیدند که ما بتوانیم نسبت به جلو حرکت کنیم.الان هدف ما فتح قله نیروهای مسلح و سپس حضور مقتدرانه در سیزم تبیین شده است.

رئیس هیأت اسکی نیروی زمینی سپاه با گلایه از عدم ساخت یک پیست اختصاصی برای سپاه، ادامه داد: برخی از ورزشکاران نیروهای مسلح به دلیل برخورداری از امکانات مناسب و داشتن پیست اختصاصی در فصل برفی سال به راحتی میتوانند تمرینات ادواری و اختصاصی خودشان را دنبال کنند. به طور استاندارد هر تیم اسکی برای رسیدن به موفقیت باید 60 روز تمرین را طی کند.انتظار داریم چشم انداز فرماندهان ما احداث یک پیست اختصاصی اسکی برای همگانی کردن این رشته در سپاه با احتساب این موضوع که همه امکانات راهاندازی آن اعم از پیستکوب در یگان ویژه صابرین موجود است، را در دستور کار خودشان قرار دهند.

دهقانی با اشاره به حضور در سیزم و موفقیت تیم اسکی نیروی زمینی در مسابقات نیروهای مسلح، افزود: خوشبختانه پایوران ورزشکار ما با افزایش مساحت رقابتهای اسکی سپاه از موفقیتشان کاسته نشد و حتی به مراتب حرفهایتر عمل کردند. امیدواریم در رشته آلپاین یکی از مدعیان نیروهای مسلح و پس از آن برای اولین بار به مسابقات سیزم جهانی راه پیدا کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بیشترین ردهای که در نیروی زمینی سپاه به رشته اسکی اهمیت میدهد و شاهد موفقیت پیاپی آن در مسابقات اسکی سپاه و نیروهای مسلح هستیم، یگان ویژه صابرین است. البته تنها با نگاه مأموریتی این ورزش در یگان دنبال نمیشود بلکه دید قهرمانی ما باعث این موفقیتها شده و چشماندازمان قطعاً در سال آینده رسیدن به رکورد کمتر برای حضور مقتدرانه پاسداران ما در مسابقات سیزم جهانی است.

گفتنی است، محمدعلی قنبری، جعفر دهقانی و میثم قاسمی از پاسداران نیروی زمینی سپاه بودند که در بخش انفرادی به مقامهای اول تا سوم این مسابقات دست یافتند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار