آیت الله علم الهدی در دیدار با ظریف:

برخی دستگاه‌ها به دنبال تطهیر اروپا و آمریکا در افکار عمومی هستند

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی دستگاه‌ها که به دنبال تطهیر اروپا و آمریکا برای مردم بودند با بیانیه اخیر اتحادیه اروپا متوجه شدند این مسئله غیر قابل پذیرش است.
کد خبر: ۱۴۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰ - 04April 2014

برخی دستگاه‌ها به دنبال تطهیر اروپا و آمریکا در افکار عمومی هستند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، آیت الله "سید احمد علم الهدی" عضو مجلس خبرگان رهبری در دیدار با "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان، اظهار کرد: اکنون جبههای جدیدی پیش روی ملت باز شده و مسئولان وزارت خارجه در خط مقدم این جبهه قرار دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مذاکرات هستهای و مواضع غرب، اظهار کرد: موضع گیریهای غرب و بیانه اخیر اتحادیه اروپا موجب تیرهتر شدن روابط سیاسی است، آیا این برخوردها ژست گرفتن است یا اینکه پشت صحنۀ مذاکرات، مسئله دیگری قرار دارد؟ متاسفانه اظهارات مقامات اروپایی با جریان تفاهم سازگاری ندارد. مسئله بین ایران و غرب ممکن نیست که به تفاهم بیانجامد، چون مطالبات آنها با اصول اصیل اسلامی مغایرت دارد، مثلاً در خصوص حقوق همجنسبازان، ممکن نیست ما کوتاه بیاییم.

علم الهدی بیان کرد: البته از نظر ما این بیانیه بسیار خوب بود و روشن کرد که ما با آنها هیچ تفاهمی نخواهیم داشت و برای کسانی که در دانشگاهها و بعضی مجموعهها که میخواستند اروپا و امریکا را برای مردم تطهیر کنند، روشن شد که این امر ممکن نیست، امیدوارم شما در کارهایتان موفق باشید و با تدبیر این نگرانیها را از بین ببرید.

وی افزود: بنده در سفر اخیری که به عراق داشتم استنباطم ایناست که در مجموع، تعامل عراقیها با ایرانیها یک تعامل خوبی نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: جریانی در عراق وجود دارد که میخواهد سامرا را از جریان زیارتی عتبات جدا کند، در حالی که این شهر به برکت وجود دو امام والامقام و خانه حضرت ولیعصر(عج) برای ما اهمیت فوق العادهای دارد، شما راهکار تامین امنیت مسیر زیارت را بیابید و آن را تحقق بخشید،  تا امنیت زائران در این منطقه برقرار شود.

 

نظر شما
پربیننده ها