افخم:

اقدام پارلمان اروپا در تصویب قطعنامه ضدایرانی سازنده نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اقدام پارلمان اروپا در تصویب قطعنامه و طرح ادعاهای بی‌اساس حقوق بشری سازنده نیست و با روند جاری تحرکات همخوانی ندارد و غیر واقع‌بینانه است.
کد خبر: ۱۴۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴ - 03April 2014

اقدام پارلمان اروپا در تصویب قطعنامه ضدایرانی سازنده نیست

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، "مرضیه افخم" سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به قطعنامه پارلمان اروپا، اظهار کرد: اقدام پارلمان اروپا در تصویب قطعنامه و طرح ادعاهای بیاساس حقوق بشری سازنده نیست و با روند جاری تحرکات همخوانی ندارد و غیر واقع بینانه است.

وی افزود: در شرایطی که جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه اروپایی گامهای اولیه و قابل تاملی برای حل و فصل مسائل پیش روی دو طرف برداشتهاند، موضع گیری حقوق بشری پارلمان اروپا و طرح موضوعات غیر واقعی بخصوص در مورد انتخابات ایران، مردود و غیرقابل قبول است.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: لزوم احترام و درک پارلمان اروپا نسبت به باورهای دینی، تاریخی و فرهنگی کشورها امری اجتناب ناپذیر بوده و پارلمان اروپا برای کمک به رفع دغدغه حقوق بشری در سطح جهان بطور اساسی و بنیادین مانع شود که حقوق بشر به عنوان ابزاری سیاسی مورد استفاده قرار گیرد.

افخم یادآور شد جمهوری اسلامی ایران با الهام از تعالیم دینی و اسلامی، حفظ و رعایت حقوق شهروندان و ارتقاء حقوق بشر را بطور جدی دنبال میکند و طرح ادعاهای یک طرفه، بیاساس و غیرمستند در این زمینه مطمئنا کمک کننده نخواهد بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار